Ovih dana je u Bukureštu, u okviru festivala NexT  prikazan i srpski kratkometražni igrani film Melanholični dron autora Igora Simića; ovaj film, baš kao i celovečernja ostvarenja Inkarnacija (u režiji Filipa Kovačevića) i Afterparti reditelja Luke Bursaća montirao je sve prisutniji i traženiji Đorđe Stanković. Ovom prilikom Đorđe Stanković nam u nekoliko rečenica predstavlja omiljeni mu domaći film.

„Veliki broj domaćih filmova je na dosta načina uticao na mene. Ako bih morao da izdvojim jedan koji je ostavio ogoman utisak, to bi bio film Emira Kusturice Otac na službenom putu. Brilijantan scenario Abdulaha Sidrana na duhovit, emotivan, ali tragičan način predstavlja trulost jednog sistema. Ta krtika iz perspektive šestogodišnjaka koji sigurno ne razume razloge nestanka oca, ali itekako oseća posledice zbog greške koja nije njegova, ali je nasledna. Porodična drama seže daleko do državnog nivoa, a istovremeno se socijalna pitanja i neodrživost sistema prelamaju na leđima jedne porodice. Ta tragičnost je prepoznatljiva u društvu jer nam se politika uvek nameće kao glavna tema.“

Naš razgovor sa Đorđem Stankovićem možete pročitati ovde.

Zoran Janković