SRB ENG

Konkursi 2019: Rezultati u još tri kategorije

6. јуна 2019 | Autor: Đorđe Bajić




Upravni odbor Filmskog centra Srbije doneo je odluku o dodeli sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata u kinematografiji za 2019. godinu u kategorijama: Sufinansiranje unapređenja i razvoja filmskih scenarija, Sufinansiranje proizvodnje domaćih eksperimentalnih filmova i video arta i Sufinansiranje proizvodnje domaćih kratkometražnih igranih filmova.

Sufinansiranje unapređenja i razvoja filmskih scenarija:

BES // dugometražni igrani film // autor: Zlatko Stojilović

Središte ove priče i zamajac najvažnijeg dramskog sukoba je moralna dilema protagoniste – da li da svedoči istinu o ubistvu koje se dogodilo na jednom od zloglasnih dokova Beograda i time ugrozi ne samo sopstveni, već i život supruge i deteta ili da ćutanjem zaštiti ono malo humaniteta koje je preostalo u njegovoj socijalno degradiranoj egzistenciji.

VODA PREKO PANjA // dugometražni igrani film // autorka: Vladislava Vojnović

Vladislava Vojnović postavila je zanimljivu priču u zanimljivo okruženje. Istočna Srbija je retko u centru nekog, domaćeg, igranog filma. Autorka, u tako postavljenom okviru, razvija i nekoliko dramaturških linija koje odražavaju niz društvenih i ekonomskih pitanja koja su vrlo aktuelna u životu Srbije, danas

1970. // dugometražni igrani film // autor: Darko Lungulov

Dečak Draško provodi leto kod babe i dede u vojvođanskom selu, gde komšije govore i srpski i mađarski, već iz same ljubaznosti… Upoznaje komšinicu Eržiku koja je luda za novom rok muzikom, hipi pokretom i svim onim što mu sleduje… Ona je vrlo spremna da bude guru i saputnica u otkrivanju novog sveta za Draška…

KROMPIRIĆI // dugometražni igrani film // autor: Vanja Hovan

Predložak Krompirići, autora Vanje Hovana,  prati grupu dece, koja tokom letnjeg raspusta igrom slučaja pronalazi mapu, koja vodi do drevnog predmeta. U traganju za predmetom i borbi protiv trgovca antikvitetima, koji pokušava da dođe do izgubljene mape, pomaže im bibliotekar, koji zajedno sa njima prolazi kroz niz avantura.

CRNOGORAC // dugometražni igrani film // autor: Abdel Rahim Kherawi

Predložak za film „Crnogorac“ donosi uzbudljivu priču o životu Rize Šurle (1922-2003), potomka afričkih robova prinudno naseljenih u Crnoj Gori od strane Turaka pre nekoliko stotina godina. Crnogorac je priča o čoveku koji je u svom životu na manje ili više slučajan način svedočio velikim istorijskim događajima i susretao se sa velikanima poput Miroslava Krleže, Milunke Savić i Mihajla Pupina.

MILENIJALS // dugometražni igrani film // autor: Kosta Ristić

To je priča, kako ističe autor, o generaciji koja nema ništa svoje niti će ikada imati. To je priča o generaciji rođenoj u komplikovanom 21. veku, koji pred nju postavlja brojna teška pitanja. Na ta pitanja ova generacija pokušava da odgovori imajući u vidu oporu istinu koje su svi svesni, a to je da –  malograđanski san više ne postoji.

ODBRANA // dugometražni igrani film // autorka: Milica Jevtić

Ova iskrena, pozitivna i duhovita priča, na jednostavan i pitak način skreće pažnju na probleme otuđenosti društva u vremenu u kojem živimo, nerazumevanja pojedinca, osuđivanje i odbacivanje, bez sagledavanja šire slike. Iako generacijski daleko, pomenuta dva glavna lika, prepoznaju se međusobno i pomažu jedno drugom  da prevaziđu probleme sa kojima se suočavaju.

NA MENE // dugometražni igrani film // autori: Ivan Stojiljković i Tanja Šljivar

Alternativni naziv ovog predloška za scenario mogao bi da bude „Gorka svadba“. Naime, nakon što sredovečna samohrana majka, koja odgaja tri sina, zbog nagomilanih dugova, a pod prisilom izvršitelja, bude iseljena iz stana uz mizernu novčanu naknadu, ona odvodi sinove na porodičnu svadbu svoje bratanice, odnosno njihove sestre od ujaka.

JUGO FLORIDA // dugometražni igrani film // autori: Vladimir Tagić, Milan Marković

Glavni lik Zoran zaposlen je kao pomoćnik na snimanju jednog velikog rijaliti programa, ali se njegov lični život ne vezuje s poslom ni na koji način, osim što je neprestano umoran zbog noćnog rada. Ljubavni život gotovo da nema, svodi se na površne onlajn kontakte… Izmaglica u kojoj živi, razbija se u trenutku kada mu majka javi da mu je otac smrtno bolestan.

KRAJ OTKUPA // dugometražni dokumentarni film // autor: Slobodan Simojlović

Slobodan Simojlović sa predloškom za dugometražni  dokumentarni film „Kraj otkupa“ nam donosi intrigantnu priču o dokumentarnoj video zaostavštini ratova devedesetih, snimljenih na kućnim video formatima, koja se istražuje i digitalizuje u Kinoteci Republike Srpske.

Sufinansiranje proizvodnje domaćih eksperimentalnih filmova i video arta:

HOD PO VODI // autor: Vladimir Nikolić // produkcija: Tricikl

Ovaj zahtevni tehnološki poduhvat pretvara prostor južnog Jadrana u apstraktnu sliku dve plave koja podseća na modernističko apstraktno slikarstvo, ali i ispituje pitanje prostora i vremena u eri interneta koji vreme-prostor pretvara u ne-fizičku robu.

KRAJ ODMORA // autori: Isidora Ilić i Boško Prostran // produkcija: AFC – Dom kulture Studentski grad

Proces stvaranja esejističkog eksperimentalnog filma Kraj odmora počinje predmetima pronađenim na pijaci: razglednicom socijalističkog odmarališta, trakama sa amaterskim porodičnim snimcima, filmskim prikazom oslobađanja ostrva Visa u NOB-u.

WUNDERKAMMER // autorka: Ana Adamović // produkcija: Cats and Dogs – Jasmina Petković PR

Prostorna video instalacija Ane Adamović za tematsko polazište ima pojam transparentnosti istorije, razumevanja i kontekstualizacije prošlosti.  U fokusu autorkinog istraživanja je poslednja faza rekonstrukcije Muzeja Istorije Jugoslavije odnosno glavnog objekta Muzeja 25.

MODNI ŽURNAL SRBIJE // autorka: Aleksandrija Ajduković // produkcija: Public Film

Ovaj eklektični projekat, mešavina ličnih priča, etnografije i intervjua kroz prizmu mode malih mesta, mahala, second-hand prodavnica i pijaca čini jednu sociološku mini-studiju. Priloženi sinopsis, tritment i vizuelni materijal, kao i nedavno završeni film Ibarska Highway demonstriraju da ovaj projekat može da bude zanimljiv filmski dokument vremena.

BALANS // autorka: Dragana Žarevac // produkcija: NFC Filmart

„Balans“ je rad prevođenja jednog vremena u drugo, jednog medija u drugi, jednog konteksta u drugi i između različitih osećanja. Ovo izuzetno svedeno i precizno poređenje pre nego sa odgovorima, ostavlja nas sa mnoštvom neophodnih pitanja.

 JUGOWAVE // autor: Stanko Gagrčin // produkcija: Hajduk film

Fokusirajući se na video dokumentaciju popularne kulture i političkih govora, „Yugowave“ rekontekstualizuje arhivski materijal u virtuelnom prostoru, i tako pregovara istoriju iz perspektive generacija kojima referentni ekran nije bio televizijski, nego kompjuterski.

IZMEĐU SVETOVA // autorka: Anica Vučetić // produkcija: Pogon

Ambijentalne instalacije umetnica tematski razvija oko odnosa intimnog prostora pojedinca i sveta koji ga okružuje, procesa individuacije, kao i potencijala individualnog i kolektivnog nesvesnog, snova i percepcije. Izmešten iz realnosti, posmatrač se tako u Vučetićkinim prostorima-atmosferama susreće sa vizuelnim sadržajima (najčešće jednostavni motivi, arhetipski simboli ili svedene performativne radnje umetnice) čiji tok, ritam i značenjske konotacije pre svega sugerišu snolike situacije i/ili evociraju određena emotivno-psihološka stanja.

VOZAČKI DNEVNICI // autor: Darko Lungulov // produkcija: Papa films

Reditelj Darko Lungulov „Vozačke dnevnike“ bazira na istraživanju pisane evidencije putovanja/vožnji koje je njegov otac uredno vodio tokom nekoliko decenija. Rekonstruišući datume i događaje iz dnevnika koji su ponekad šturo ili samo u jednoj reči opisivali vreme, mesto, razdaljinu i razlog vožnje, autor pokušava da odgonetne ne samo fizičko kretanje i putovanja svog oca nego i kakvu je ulogu i mesto i sam imao u  životu čoveka kojeg, kako kaže, nikad nije dobro upoznao.

TEMPORALNI PREDEO // autor: Filip Misita // produkcija: Mikijeva radionica – Milan Kilibarda PR

Višekanalna video instalacija autora Filipa Misite specifičnim autorskim izrazom i tehnološkim postupkom ukršta postupke i medije slikarstva, videa i filma. Devet projekcija video slika u loop-u, komponovanih kao tableaux vivants, predstavljaju različite prizore jezera i zajednice koja živi oko njega.

Sufinansiranje proizvodnje domaćih kratkometražnih igranih filmova:

ČOVEK IZ TEHNOGASA // režija: Vladimir Mančić // produkcija: iManage Film

Scenario se bavi ranim, nedovoljno poznatim peridom u političkoj karijeri Slobodana Miloševića, da bi efektnu poentu i epilog pronašao u jednom prizoru po mnogo čemu sudbonosne Osme sednice CK Saveza komunista Srbije iz septembra 1987. Autor uspeva da anegdotsku građu od koje je krenuo umetnički sublimiše i uzdigne na nivo metafore i paradigme, preciznog predosećaja svega što će kasnije, u vidu društvene i političke kataklizme, uslediti u našoj novijoj istoriji.

ARMADA, ARMADILA // režija: Gorana Jovanović // produkcija: Servia film – Miloš Ljubomirović PR

Provodeći jedan dan u provincijskom gradu sa trinaestogodišnjacima Darkom i Sanjom, svedočimo njihovom otkrivanju nerazdvojne igre erosa i tanatosa – oni se suočavaju sa fenomenom smrti, ali ujedno otkrivaju i bujanje života koji je sa njim u neraskidivoj vezi.

POVRATAK MESECA // režija: Jovana Kovanović // produkcija: Tako prolećna – Jovana Kovanović PR

U ponovnom susretu sa bivšom devojkom, glavni lik Mihailo prepušta se neobičnom svetu na seoskom imanju Fantazija i načinu života kakav do sad on nije spoznao. Scenario karakterište dobro postavljena, jasno vođena priča i specifična atomsfera.

Đorđe Bajić