Za sredu, 12. septembar, u Maloj sali Doma kulture Studentski grad – DKSG (na Novom Beogradu) je zakazano drugo od dva planirana predavanja Galine Maksimović o dokumentarnim filmovima Akademskog filmskog centra a u okviru ciklusa „AFC u kontekstu, 1958-2018“.  Predavanje će početi u 20 časova, a ulaz je slobodan.

I ovo predavanje  baviće se njihovom pozicijom u odnosu na eksperimentalne i igrane filmove, kao i smeštanjem u širi kontekst srpske i evropske produkcije. Iako su dokumentarci bili nešto manje zastupljeni u filmografiji AFC-a, nekolicina dokumentarista ovde je izgradila temelje svoje poetike.

Ovog puta studentkinja dramaturgije Galina Maksimović predstaviće i analizirati brojne filmove iz dokumentarne produkcije AFC-a, stavljajući fokus  na filmove autora Igora Toholja i Zorana Tairovića, uz kratke inserte i primere, kao i diskusiju sa publikom.

Sreda, 12. septembar, 20.00, Mala sala DKSG

AFC DOK 2: SUBVERZIJA STVARNOSTI

Filmovi Igora Toholja i Zorana Tairovića

U filmovima Igora Toholja, istaknutog autora eksperimentalnih filmova AFC-a, subverzija stvarnosti dešava se upravo putem upliva eksperimentalnog u dokumentarnu formu. Toponimi su često „glavni junaci“ u Toholjevim filmovima: Bangla Borča (1999) predstavlja izmišljenu istoriju stvarnog mesta, sa jezičkim eksperimentima, Kino arhaik (2003) meša „stvarnost stvarnosti“ i stvarnost filma, a u Tri kape za čuvanje (2005) vidi se poigravanje sa arhivskim materijalom, a u Tački prekida (2007) oživljava bizaran svet mašinovođa koji postaju nenamerne ubice… U filmovima Zorana Tairovića, pak, anarhija autorskog imaginarijuma pravi subverziju u dokumentarnom svetu putem jezičkog i narativnog eksperimenta, najoriginalnije i najefektnije u filmu Crvenkapa (2008).

Zoran Janković