IZDAVAČKA DELATNOST POSLE 2000.printer friendly page






KINO DRUGIM SREDSTVIMA


PAVLE LEVI



Izdavač: Muzej savremene umetnosti, Filmski centar Srbije / jun 2013.






BIKIĆ STUDIO


Uvodnu studiju napisao Božidar Zečević / Priredili Rastko Ćirić, Miroslav Jelić i Milan Novaković



Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / april 2013.






MOJ POSLEDNJI UZDAH


LUIS BUNJUEL

Jedna od najpopularnijih filmskih autobiografija na ovim prostorima, ali jedna, po mnogim mišljenjima najuspelijih filmskih ”ispovesti” svih vremena, pojavljuje se sada ponovo na srpskom jeziku, u izvrsnom prevodu Svetlane Stojanović i sa izvanrednim pogovorom Bora Draškovića.
Možda najveći ”enfant terrible” u istoriji filma, bez sumnje će i ovim, u nas trećim izdanjem, privući brojne čitaoce, pre svega mlađu publiku. Knjiga je opremljena dragocenim fotografskim prilozima…


Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / mart 2013.






MILENKO ŠTRBAC Pred licem vremena, ideologije i realnosti


MIROSLAV JOKIĆ



Izdavač: Larus-Signature, Jugoslovenska kinoteka, Direkcija FESTa, Filmski centar Srbije / februar 2013






Moderna vremena


PETAR VOLK



Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / januar 2013.






Pitanje filmske kritike


RANKO MUNITIĆ

Problemska knjiga Ranka Munitića, proistekla iz njegovih istraživanja vezanih za BEOGRADSKI FILMSKI KRITIČARSKI KRUG. U njoj nastoji da, s jedne strane, srpsku filmsku kritičarsku misao sagleda u njenom istorijskom kontinuitetu, koja je ekvivalentna samoj pojavi filma, a s druge, da problematizuje filmsku kritiku kao disciplinu i to upravo perspektivom samih kritičara. Pitanje filmske kritike je izuzetna koncentracija nekih od najvećih srpskih filmskih kritičarskih imena a mnogi od ovde objavljenih tekstova antologijski su trenuci u razvoju srpske misli o filmu.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / novembar 2012.






Bilo jednom na Bliskom istoku: Kinematografije kriznog regiona na prelazu vekova 1990-2010


BORIS TRBIĆ

Jedna od pionirskih knjiga u evropskom filmskom izdavaštvu koja se na analitičan način bavi globalnim doprinosom kinematografije Bliskog istoka savremenom svetskom filmu. Sa izuzetnim poznavanjima i uvidima, autor ove knjige, Boris Trbić, koji inače živi i radi u Melburnu, donosi nam portrete 30 stvaralaca iz kinematografija: Irana, Izraela, Palestine, Libana, Sirije, Jordana i Turske.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2012.






NEONOIR U SAVREMENOJ HOLIVUDSKOJ PRODUKCIJI: NAČELA OBNOVE KLASIČNOG NOIRA


KSENIJA ZELENOVIĆ

Već puni naslov knjige Ksenije Zelenović: NEONOIR U SAVREMENOJ HOLIVUDSKOJ PRODUKCIJI: NAČELA OBNOVE KLASIČNOG FILMA, govori o jednom temeljitom, studioznom istraživanju, i kontinuitetu jednog od najvitalnijih žanrova. Znalački se baveći genezom žanra, istražujući konstelacije njegovog nastanka, prethodnike ali i sledbenike, Ksenija Zelenović obogaćuje svoju knjigu nizom korisnih informacija, analitičkih uzleta, i bogatom faktografskom krađom. Akcentujući esencijalne odlike žanra na konkretnim filmskim primerima, autorka koristi bogatu propratnu literaturu, sučeljava razna kritička i teorijska polazišta, i svoju knjigu ćini veoma privlačnim čitalačkim štivom.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / jun 2012.






ŽIL DELEZ I SLIKE - zbornik


Pod vodjstvom Fransoa Dosa i Žan-Mišela Frodona

"Cilj ovog dela je da rasvetli posebnu prirodu filozofskog dijaloga, koji je Žil Delez (Gilles Deleuze) vodio sa filmom, da ispita njegove uticaje na svet filmskog stvaralaštva, kritike, filozofije, ili pak na neke druge oblasti razmišljanja."

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2011.






PODELJEN EKRAN


BRANISLAV MILTOJEVIĆ

“Podeljen ekran” Branislava Miltojevića objavljen je u ediciji Pogledi i traganja. Premda izmiče svakoj klasifikaciji, Miltojevićeva knjiga bavi se filmom na početku novog milenijuma (ili stanjem svesti o filmu), ali filmom u novim okolnostima, koje najpre determiniše razvoj novih tehnologija. Iz čega, po autoru, neposredno proističe, da film u klasičnom obliku kakvog ga mi poznajemo u najskorijoj budućnosti nije moguć. Nije moguć iz razloga što su neke od njegovih atribucija preuzele druge prikazivačke forme, pa tako danas imamo prilično pesimističko gledanje na film kao na medij čiji su prostor uzurpirale video- igrice. Evidentno je poznavanje teorijskog nasleđa nekih od najeminentnijih teoretičara medija (Lav Manovič), a atraktivni filmski i medijski primeri u funkciji autorove argumentacije doprinose njenom boljem razumevanju i ne dopuštaju nepotrebna teorijska uopštavanja i nejasnoće u čitanju.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / avgust 2011.






JUGOSLOVENSKI CRNI TALAS


Greg DeCuir, Jr.

Dvojezično izdanje knjige Grega DeCuira, Jr. - Jugoslovenski crni talas na sistematičan, pronicljiv i kompetentan način istražuje jedan od najkompleksnijih poratnih fenomena jugoslovenske kinematografije – Crni talas.

Paralelno se baveći i ideološkom i političkom pozadinom nastanka ovog fenomena, Greg DeCuir, Jr. neuobičajeno za stranog autora znalački vivisecira ne samo pojedinačne filmove i autorske opuse, no i čitavu društveno-političku klimu koja ih je uslovila. Njegovo istraživanje odvija se na nekoliko nivoa, a premda obradjuje čitav jugoslovenski prostor, srpskom filmu pripala je čast da izborom dela i analitičkim opsegom, kao najdinamičnija produkciona celina, bude najzastupljenija.

Po širini svog analitičkog zamaha i istaživanju konteksta, u anglosaksonskom svetu knjiga Greg DeCuir, Jr. nema pandana.


Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / maj 2011.






KINEMATOGRAFIJA I FILM U KRALJEVINI SHS/KRALJEVINI JUGOSLAVIJI 1918 - 1941


DEJAN KOSANOVIĆ

Knjiga Kinematografija i film u Kraljevini SHS/Kraljevini Jugoslaviji 1918-1941 obrađuje jedno razdoblje prošlosti jugoslovenske kinematografije koje dosad nije nikada celovito prikazano u domaćoj istoriografskoj literaturi o filmu. Prva zajednička država jugoslovenskih naroda, proglašena 1. decmbra 1918. godine kao Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, a kasnije – oktobra 1929. godine - preimenovana u Krajevinu Jugoslaviju koja se raspala aprila 1941. zbog najezde hitlerove Nemačke i njenih saveznika, nije imala organizovanu nacionalnu kinematografiju. Uprkos tome film je tokom 22 godine postojanja ove države postao najomiljenija zabava najširih slojeva stanovništva, a javili su se i mnogi domaći pioniri filma koji su u veoma nepovoljnim uslovima snimali domaće filmske žurale i dokumentarne filmove, a u nekoliko navrata pokušavali da realizuju i igrane filmove.

Izdavač: FilMSKI CENTAR SRBIJE / mart 2011.






KRUGOVI I KLETVE - Kratki vodič kroz japanski i J-horror


DRAGAN JOVIĆEVIĆ

Žanrovski obrasci, izvorni folklorni motivi, istorijsko nasleđe Dalekog istoka i model rimejka uslovljen kulturološkom asimilacijom i adaptacijom, bili su inspiracija najpre za magistarski rad, a potom i za knjigu "Krugovi i kletve", koja se bavi analizama žanra japanskih horor filmova i njihovim zapadnim verzijama. Osnovu žanra, kao i knjige, čine dva filmska serijala - "Krug" i "Kletva", na koje su se idejno i estetski nadovezali filmovi "Puls" i "Jedan propušteni poziv", koji su, koristeći istorodne tematske, žanrovske, narativne i estetske obrasce, produbili ideju tehno-horora, čineći ga postojanijim i celovitijim, a japanski horor film uspeo da žanrovske obrasce i pravila nametne ostatku sveta i da ovaj subžanr postane jedan od najprepoznatljivijih idioma modernog filma u svetskoj kinematografiji. Tako je knjiga "Krugovi i kletve" osobena posveta ne samo ljubiteljima horor filma, već i žanrovskog filma uopšte.


Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / septembar 2010.






FILM 2: SLIKA-VREME


ŽIL DELEZ

Pisana od strane najuticajnijeg svetskog filozofa iz druge polovine dvadesetog veka, i jednog od najvećih erudita u novijoj istoriji, knjiga Žila Deleza je svojevrsni nastavak i u nas prevedene knjige SLIKE U POKRETU. Pravi predmet ove knjige su Delezova analitička i diskurzivna viviseciranja modernog filma, odnosno onih reditelja čiji je modernitet anticipirao savemeni način filmskog mišljenja i trasirao nove puteve filmskog jezika i izražavanja.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / jun 2010.






RADOSLAV VLADIĆ - POETIKA MALIH STVARI


Priredio MIROSLAV – BATA PETROVIĆ

RADOSLAV VLADIĆ - POETIKA MALIH STVARI priređivača Miroslava - Bate Petrovića zbornik je posvećen jednom od najvecih srpskih direktora fotografije, ali i uspešnom reditelju alternativnih filmova, od kojih neki uživaju međunarodni prestiž. Radeći s nekim od najeminentnijih srpskih filmskih stvaralaca (Goran Marković, Goran Paskaljević, Nikola Stojanović, Ljubiša Samardžić, Jovan Jovanović, Zdravko Šotra, Živojin Pavlović) Radoslav Vladić je stvorio veoma upečatljiv vizuelni filmski stil, prepoznatljiv bez obzira na stilsko opredeljenje reditelja s kojima je saradjivao. U ovom zborniku, našlo se nekoliko relevatnih analitičkih priloga posvećenih Vladićevoj vizuelnoj specifičnosti, iz pera uglednih kritičara ali i kolega stvaraoca. Knjiga je obogaćena brojnim fotografijama iz Vladićeve lične arhive ali i sa snimanja poznatih srpskih filmova kao i frejmovima iz samih filmova.


Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / april 2010.






Dejvid Kronenberg: ZANATLIJA ILI UMETNIK


MARK BRAUNING

Objavljena u drugoj polovini 2008.godine, knjiga Marka Brauna je do sada najkompleksniji i najanalitičkiji ogled o opusu jednog od najkontroverznijih reditelja današnjice. Pisana s eminentno eruditskih pozicija intelektualne avanture, knjiga Marka Brauna ne samo da briljantno anlizira Kronenbergove filmove, već ulazi u složeno polje Kronenebrgu srodnih kreativnih kategorija i stvaralaca, od filma do filozofije.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / novembar 2009.






ANTOLOGIJA NEPROČITANIH SCENARIJA


NEBOJŠA PAJKIĆ

Obiman rukopis profesora Pajkića na više od 800 stranica štampanog teksta, podeljen je u dva dela. Prvi deo je studija profesora Pajkića, posebno pisana za ovu priliku o problemu scenarija i scenarista, iz perspektive pedagoga-scenariste, sa impresivnim poznavanjem materije i problematike, od praktično nezaobilaznih sadržaja do teorijskih pregleda i kompariranja. Drugi deo Pajkićeve knjige sadrži dvanest integralnih scenarija njegovih bivših studenata, koji su iz Pajkićeve perspektive maestralan obrazac scenarističke konzistentnosti, talenta i hipotetički kvalitetnog filma. Među potpisnicima scenarija nalaze se imena Vide Crnčević, Saše Radojevića, Nebojše Živanovića i drugih.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2009.






SVEDOČENJA O RATKU DJUROVIĆU


DRAGAN MILINKOVIĆ FIMON

Zbornik radova o jednoj od najznačajnijih stvaralačkih ličnosti u istoriji filma bivše Jugoslavije. Pedagogu, scenaristi, piscu i izuzetnom eruditi koji je u svojstvu scenariste potpisao neke od najznačajnijih jugoslovenskih filmova i intelektualno i stvaralački uticao na čitave generacije reditelja, scenarista, kritičara i profesora. O izuzetnom stvaralačkom profilu Ratka Đurovića pišu, između ostalih: Filip David, Nebojša Pajkić, Predrag Delibašić, Veljko Bulajić, a zbornik je obogaćen s nekoliko dragocenih tekstualnih priloga samog Ratka Đurovića, kao i dragocenim fotografijama iz porodičnih arhiva.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE, CRNOGORSKA KINOTEKA / avgust 2009.






ZBORNIK O ANIMACIJI


Priredio RANKO MUNITIĆ

Obiman pregled tekstova o animaciji, nastajao u rasponu od 1930. do 2001. godine, izvrsna je prilika za revitalizacijom najbitnijih radova o aniranom filmu s jedne strane, i s druge, na podsećanje koja su sva eminentna imena ovoj problematici dala svoj nesamerljivi doprinos.
Od Miloša Crnjanskog do Raše Popova, od Boška Tokina do Branka Vučićevića i Božidara Zečevića, zbornik je svojevrsni uvid antologijskih tekstova o animaciji, odevenih u manje pretenciozno ruho zbornika. Teško da je sa stanovišta relevantnosti zaobiđen iko iole ozbiljniji.


Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / april 2009.






FILMSKA SLIKA I STVARNOST


RANKO MUNITIĆ

Koja je suštinska razlika izmedju takozvane filmske slike stvarnosti i stvarnosti koja nas okružuje - jeste osnovna tema studije Ranka Munitića, koju u drugom delu knjige proširuje još deset eseja važnih autora na istu temu, od 1896. do 2006. godine.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / april 2009.






UVOĐENJE MLADOSTI


GRUPA AUTORA

Zbornik filmskih eseja i kritika posvećen aktuelnoj situaciji u srpskom filmu, kao i iščitavanju njegovih vrednosti nakon raspada SFRJ. Deset relativno mladih srpskih autora i autorki bez formalnih, stilskih, tematskih ili vrednosnih ograničenja od strane izdavača, zadovoljava svoju kritičarsku preferenciju na primerima autora, filmova, tema i problemskih razina u srpskom filmu, koji bi stranom posmatraču (kao što je ovde reč u slučaju naručioca knjige, gospodje Vide Džonson Taranovski iz SAD) mogli biti izuzetno zanimljivi. Raspon kritičkih tekstova od neumereno glorifikatornih do hladno analitičnih studija, ovu knjigu čini dragocenim dokumentom ne samo na kinematografskoj sceni. Neki od zastupljenih autora: Goran Gocić, Ana Janković Piljić, Amra Latifić, Dimitrije Vojnov, Saša Radojević, Ivan Velisavljević, garant su vrednosti ove knjige.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / decembar 2008.






SERBIAN CUTTING


MIHAILO P. ILIĆ

Monumentalna, ambiciozna i neponovljiva knjiga Mihaila P.Ilića, kompleksna je tvorevina. U njoj autor pokušava da najpre bitno omeđi srpski filmski prostor imanentno srpskim filmskim načelima ("odlika srpske montaže je tzv.montaža sekirčetom"!), a onda, da ove analitičke rezultate integriše sa teorijski korelativnim dostignućima nekih drugih disciplina.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / novembar 2008.






ZA TREN OKA


VOLTER MARČ

Knjiga jednog od najvećih živih montažera svetske filmske scene, sažet je, gotovo školski primer pregledne, jasne, jednostavne tekstualne tvorevine u kojoj plene Marčovo iskustvo u radu s najvećim živim rediteljima s jedne strane, i njegovim teorijskim viđenjem montažnog procesa kao kreativnog čina, s druge. Argumentovano, ubedljivo i inspitrativnoi štivo kojem je zasluženo pripada mesto obaveznog udžbenika.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2008.






CRNI TALAS


BOGDAN TIRNANIĆ

Fenomen "crnog talasa" svakako je jedna od najvećih kritičarskih opsesija u istoriji srpske (jugoslovenske) kinematografije. Iz pera Bogdana Tirnanića, dobijamo daleko najkompetetniju, najsveobuhvatniju i najsistematičniju knjigu ikada napisanu na ovu temu. Kao jedan od savremenika "crnog talasa" autor lucidno analizira diskutabilne i nepravedno etiketirane filmove, politički i ideološki "background" njihove pojave i nestajanja sa scene, kao i diskvalifikacije njegovih tvoraca iz srpskog kulturnog prostora.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / april 2008.






KAKO SNIMITI FILM


RADIVOJE ANDRIĆ



Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE, KREATIVNI CENTAR / oktobar 2007.






ŠKOLA CRTANOG FILMA


BORIVOJ DOVNIKOVIĆ BORDO



Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE, FAKULTET PRIMENJENIH UMETNOSTI / 2007.






REŽIJA: AKIRA KUROSAVA


NIKOLA STOJANOVIĆ

Doktorska disertacija profesora i uglednog filmskog reditelja Nikole Stojanovića, plod je dugogodišnjeg istraživanja i posvećenosti slavnom japanskom reditelju. Po svom analitičkom zamahu, knjiga ostaje primer relevantne bravure koja Kurosavinu poetiku sagledava iz različitih aspekata, a njena eruditska pozadina čini je bitnom knjigom u evropskom izdavačkom filmskom korpusu. Podeljena u dva dela (I: KONTEKST I GENEZA, II: REŽIJA NA DELU), Nikola Stojanović istražuje najpre istorijski, društveni i kulturni kontekst Kurosavinog sveta, a potom se, preko poglavlja o sižejnim strukturama, te izlagačko- scenarističkim, dotiče inherentnih rediteljskih osobenosti Kurosavine unikatne pojave. Bogato opremljena i ilustrovana, knjiga REŽIJA: AKIRA KUROSAVA, jedan je od najambicioznijih doprinosa domaćih autora promišljanju problema režije i velikih reditelja u svetskom filmu.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / 2006.






ABAS KJAROSTAMI - OČIGLEDNOST FILMA


ŽAN-LIK NANSI

Jedan od najuspelijih susreta filozofije i filma u istoriji izdavaštva. S jedne strane proslavljeni francuski filozof Žan Lik Nansi, s druge, korifej iranskog Novog filma, Abas Kjarostami. Knjiga je pritom bogato opremljena autorskim fotografijama samog Kjarostamija, u kojima se on pokazuje kao talentovani fotograf. Danas su Nansijeva poglavlja Različitost slike i Slika i nasilje najreferentnija moguća literatura, ali je, mišljenja smo nezaobilazan i neprevaziđen razgovor ove dvojice velikana, u kojem eruditska dimenzija ove konverzacije ostaje neponovljivi tekstualni obrazac.

Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2005.






SNOLIKI FILM


MARKO BABAC



Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2004.






ILUZIJE


PETAR VOLK

Kroz šest poglavlja ove memoarske knjige i pripovedanje u prvom licu, otkriva nam autor malo poznate aspekte svog ličnog i profesionalnog života. Imajući sreću da je živeo i delovao u jednom vrlo uzbudljivom i poticajnom vremenu, Petar Volk ne krije da je dualna priroda njegovih interesovanja (podjednaki angažman oko filma koliko i oko pozorišta), dosta doprinela ukupnoj dinamičnosti njegovog života. Takođe, susreti sa nizom istaknutih savremenika daju ovoj knjizi dodatno intrigantno obeležje… Jedna od njenih vrlina je da ona iznosi mnoštvo fakata koje zvanična istoriografija nikada nije registrovala, te da u svojoj jednostavnosti, ne cilja nužno na nekog filmskog profesionalca kao idealnog čitaoca…

Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2003.






KAFKA IDE U BIOSKOP


HANS CIŠLER

Pisca ove knjige, Hansa Cišlera, mnogi ljubitelji Vima Vendersa znaju iz nekih njegovih filmova. Ovaj njegov spisateljski pokušaj prošao je ne manje slavno no očaravajuće. Pred nama je jedna od najneobičnijih, najuzbudljivijih knjiga o filmu u dugom periodu vremena, knjiga koju je veoma teško žanrovski klasifikovati. Cišler nam se u ovom slučaju predstavlja kao parcijalni Kafkin biograf, koji ide tragom Kafkine navodne opsesije filmskim medijem. Idući tragom ozbiljnih istoriografa, Cišler na osnovu brojnih dokumenata, iskaza Kafkinih savremenika, arhivskog materijala… rekonstruiše neke od tragova Kafkine filmofilije, ali birajući pri tom tekstualnu formu koja u modernoj literaturi o filmu nema pandana.

Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2003.






RAT I FILM I Logistika percepcije


POL VIRILIO

Lucidna i nezaobilazna knjiga jednog od najvećih teoretičara današnjice, dragoceni je doprinos proučavanju suodnošenja rata i filma. Virilio kao jedan od najvećih evropskih erudita, majstorski nam predočava istorijske, teorijske, filozofske i etičke dimenzije filmskog medija, te poreklo i prirodu njegove manipulativne moći, što je najuočljivije u propagandističkim filmovima iz razdoblja Drugog svetskog rata. Kategorično insistirajući na sprezi industrijskog rata i filma, Virilio kao filozof zadivljuje upravo vladanjem kinematografskim poljem, odnosno, istorijom filma u užem smislu.

Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2003.






ŽELIMIR ŽILNIK IZNAD CRVENE PRAŠINE


Priredio MIROLJUB STOJANOVIĆ

Jednu od najblistavijih rediteljskih karijera iz doba ”Novog talasa” za predmet svoje analize uzimaju četiri beogradska tekstopisca: Goran Gocić, koji se bavi Žilnikovim filmovima u ”vremenima tranzicije”, Ivana Đokić prilogom ”Kadence Evrope”, Saša Radojević, koji piše o tragovima simulacije u Žilnikovim filmovima tranzicijskog perioda, te Miroljub Stojanović koji s autorom vodi odjavni razgovor. Objedinjavajuća ideja pristupa svih potpisnika je da u slučaju Želimira Žilnika imamo posla sa vanserijskim filmskim stvaraocem koji je u čitavom svom radu ostao autohtona i beskompromisna pojava.

Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2003.






JESEN 4000 NETO


MLADOMIR PURIŠA DJORDJEVIĆ

Autor Puriša Đorđević nazvao je ovu knjigu ”svojim najboljim romanom”. I zaista, za filmske memoare krajnje neobična forma, učinila je ovu knjigu toliko različitom od uobičajenih, tekstualno konvencionalnijih filmskih memoara. Naš proslavljeni reditelj je gotovo lirski nadahnut kad je trebalo evocirati one filmske ali i sve druge uspomene, oživeti rodni grad Čačak, ali i prisetiti se brojnih prijatelja, saradnika, događaja i zaboravljenih pa iznova oživljenih situacija. Upadljivo stilski različita od većine pisanija njegovih kolega, “Jesen 4000 neto” valja s punim pravom tretirati i kao književni presedan.


Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2002.






ZAPIŠI TO...


MILUTIN ČOLIĆ

Knjiga je sastavljena iz tri dela. Drugi i najveći deo čini kompilacija najboljih filmskih kritika Milutina Čolića, našeg uglednog kritičara i jednog od utemeljitelja FEST-a. Poštujući hronološki princip, ovaj deo knjige obuhvata neke od najboljih Čolićevih kritika od kojih su pojedine uvršćivane u razne antologije, a s druge strane, tu su kritički sudovi o nekima od najboljih jugoslovenskih i srpskih filmova. U prvom delu knjige, Milutin Čolić se u svojstvu uvodničara bavi pitanjem prirode filmske kritike, dok u trećem, poslednjem delu, problemski i esejistički stavlja u prvi plan neke od filmskih aktuelnosti koje su obeležile razdoblje filma u polsednjih četiri decenije.


Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2002.






20. VEK SRPSKOG FILMA


PETAR VOLK

Monumentalna knjiga Petra Volka svojevrsna je rekapitulacija srpske kinemotografije od njenih početaka, zaključno sa krajem dvadesetog veka. U deset poglavlja svoje knjige, težio je Petar Volk tome da što obuhvatnije predstavi srpsku kinematografiju, kroz sve njene istorijske periode i mene, te da, u širokom spektru, prikaže najveći deo onoga što je bio njen stvaralački potencijal. Otud su biografske odrednice u poglavlju ličnosti svojevrsna ”knjiga po sebi” koja sistematski predstavlja tvorce srpkog filma, a zajedno s filmografijama, dokumentiuma i kritičkim preispitivanjem veka srpskog filma, ostaje nezaobilazni priručnik i dragoceno istorijsko svedočanstvo.

Izdavač: INSTITUT ZA FILM, JUGOSLOVENSKA KINOTEKA / 2001.






14.444 KRITIČARSKA DANA


RANKO MUNITIĆ

Knjiga Ranka Munitića je prikaz četrdesetogodišnjeg kritičarevog rada. Od 1961. godine, kada je u zagrebačkom ”Poletu” napisao svoj prvi tekst: ”Emil Kutijaro, prvak drame HNK-a” kao učenik VIII razreda Klasične gimnazije, pa do 2001. godine kada se pojavljuje ova knjiga, autor je, po pedantnoj mu računici proveo tačno 14.444 dana aktivno delajući kao kritičar. Dekadna podela sadržaja knjige na period šezdesetih, sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih godina, pokazuje nam Ranka Munitića u nekim od najboljih njegovih kritičarskih trenutaka. Bilo da piše o Hičkoku, Valerijanu Borovčiku ili Normanu Meklarenu, bilo da se s temama hvata u koštac problemski ili kategorički, zagovara svoje stavove čak i kada evidentno oponira uvreženom mišljenju, uvek je reč o profilisanom filmskom piscu iza čijih kritičkih sudova stoji velika kultura, iskustvo te beskompromisnost.

Izdavač: INSTITUT ZA FILM, NIŠKI KULTURNI CENTAR / 2001.






POP ĆIRA I POP SPIRA FILM SOFIJE (SOJE) JOVANOVIĆ


Ana Janković, Slobodan Jovanović, Biljana Maksić, Miodrag Medigović, Boško Milin, Dejan Sretenović, Radovan Kupres

Druga knjiga u ediciji Filmograf/Homework za predmet ima ”čitanje” jednog klasičnog srpskog filma. Sedmoro autora, iz potpuno različitih analitičkih ravni, potpuno diparatnih vokacija, pokušava da da odgovor na pitanje zašto je ovaj film nezaobilazni deo srpske filmske baštine, zašto je njegovo filmsko vreme neprolazno, i zašto njegova aktuelizacija i danas (ili tek danas) ima smisla…
Ana Janković, Slobodan Jovanović, Biljana Maksić, Miodrag Medigović, Boško Milin, Dejan Sretenović, Radovan Kupres su iz posve različitih tematskih, stilskih i analitičkih pristupa kontekstualizovali ovaj neprolazni film u širi kulturalni okvir.

Izdavač: INSTITUT ZA FILM / 2001.






SEMIOLOŠKI KRUGOVI


ZORICA JEVREMOVIĆ



Izdavač: INSTITUT ZA FILM, PROMETEJ / 2001.






LEKSIKON pionira filma i filmskih stvaralaca na tlu jugoslovenskih zemalja 1896-1945


DEJAN KOSANOVIĆ



Izdavač: INSTITUT ZA FILM, JUGOSLOVENSKA KINOTEKA, FENIKS FILM / 2000.


 
eurimages efp europa_cinemas cineuropa desk kreativna evropa


copyrights 2005 - 2013. © Filmski centar Srbije | Film Center Serbia