NAJNOVIJA IZDANJAprinter friendly page






DŽEJMS DŽOJS I FILM


NIKOLA LORENCIN



Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / jul 2015.






IZGUBLJENI SVETOVI SRPSKOG FILMA FANTASTIKE


JOVAN RISTIĆ I DRAGAN JOVIĆEVIĆ

„Izgubljeni svetovi srpskog filma fantastike“ (dvojezično izdanje), donosi istoriju i pregled fantastičkog stvaralaštva i motiva u srpskom i jugoslovenskom igranom filmu, tokom devet decenija. Knjiga sadrži istoriju fantastike u srpskom i jugoslovenskom filmu, počev od nemog filma „Faun“ Ernesta Bošnjaka (1924), preko ostvarenja kao što su "Čudotvorni mač" Vojislava Nanovića (1950), "Leptirica" Đorđa Kadijevića (1973), "Lijepe žene prolaze kroz grad" Želimira Žilnika (1986), "Sabirni centar" Gorana Markovića (1989), "Sveto mesto" Đorđa Kadijevića (1990), "TT Sindrom" Dejana Zečevića (2002) i "Šejtanov ratnik" (2006), do prvog srpskog 3D filma „Peti leptir“ Milorada Milinkovića (2014).

Knjiga donosi i detaljan pregled kratkometražnih i srednjometražnih filmova u svim žanrovima fantastike (čista fantastika, naučna fantastika, horor fantastika, epska fantastika) koji su nastali u Srbiji od 1990. do 2014. godine.

Radi rasvetljavanja društvenopolitičke, kulturne i ekonomske klime u kojoj su srpski filmovi fantastike nastajali, autori su intervjuisali petnaestak režisera, scenarista, producenata, majstora za specijalne efekte, animatora i filmskih arhivista. Među njima su: Đorđe Kadijević, Dejan Zečević, Mladen Đorđević, Stevan Filipović, Branislav Jević, Dinko Tucaković, Borislav Stanojević, Zoran Stefanović, Petar Grujičić, Milan Konjević, Miroslav Lakobrija, Milan Todorović, Aleksa Gajić, Nenad Bekvalac, Nebojša Nenadić i Damir Romanov.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / februar 2015.






PARODIJA U POSTMODERNOM FILMU


SAŠA MARKUŠ

Proizašla iz doktorske teze odbranjene 2010. godine na Univerzitetu Pompeu Fabra u Barseloni, knjiga Saše Markuš “Parodija u postmodernom filmu” je prva knjiga u Srbiji koja izuzetnom teorijskom argumentacijom dovodi u filmsku vezu kategorije PARODIJE I POSTMODERNE.
Atraktivna ne samo po filmskim primerima koje bira za predmet analize, aktuelna u smislu kojem se nadovezuje na u svetu relevantna filmska istraživanja ova pionirska knjiga ima izuzetan značaj. On se sastoji u tome što na sistematičan, prijemčiv i veoma ubedlljiv način trasira nove teorijske puteve sinteze i tumačenja. Takođe, ona ima tu vrlinu da s podjednakim znalaštvom vlada filmovima prošlosti kao god recentnom produkcijom, što je jedan od neophodnih preduslova za formiranje generalne slike.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / januar 2015.






SVETI FASBINDER - QUEER (M) UČITELJ I (M) UČENIK


MILAN PRIBIŠIĆ

Knjiga Milana Pribišića, prva je knjiga na srpskom jeziku, posvećena stvaralaštvu jednog od najznačajnijih reditelja u poratnoj istoriji nemačkog i evropskog filma.
Istaknuti predavač istorije i teorije medija na uglednom Lojola univerzitetu u Čikagu, autor Milan Pribišić, uspeo je da nam približi Fasbinderov filmski svet i jedinstvenu Fasbinderovu filmku poetiku
s kompetencijama znalca i eksperta na jednoj strani, i duboko ličnim odnosom prema Fasbinderovom filmskom i kulturnom nasleđu na drugoj.
Strukturirana između zahteva naučnih pristupa i visoke teorije te potrebe da nepretencioznošću svoga jezika bude razumljiva i dostupna najširem čitateljskom krugu, Pribišićeva knjiga je retka hibridna tekstualna tvorevina.
Ona Fasbinderov autorski svet dočarava više nego ubedljivim potezima i pleni kako bogatstvom svojih eruditskih i istorijskih uvida, tako i retkom posvećenošću jednom autoru o kojem se još uvek premalo zna.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2014.






KAO NA FILMU


DUŠICA ŽEGARAC

"Kao na filmu" Dušice Žegarac je ambiciozan pokušaj naše istaknute glumice da se njena glumačka karijera sagleda u znatno široj kinematografskoj konstelaciji no što je puko evociranje vlastitih glumačkih uspomena. Polemična, vrcava, mestimično veoma borbena, povremeno setna, ova knjiga, bez obzira što žanrovski omeđuje polje memoara,praktično predstavlja jedan krajnje ličan pogled na sopstveno učešće u istoriji onoga što je nekada bio najpre jugoslovenski, a potom srpski film. Njome su obuhvaćeni mnogi nepoznati ili zaboravljeni trenuci filmske istorije, ali pre svega, mnoge nezaobilazne ličnosti jugoslovenske i srpske kulture, čiji su profili reaktuelizovani.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2014.






GLUMA U HOLIVUDSKOM MJUZIKLU


JELENA RADENOVIĆ

Tema glume u mjuziklu je u nas deficitarna.
Knjiga Jelene Radenović popunjava sada tu prazninu! Njenoj analizi određenih filmova, glumačkih stilova i epoha, prethodi opsežna teorijska elaboracija, kao pripremna faza za ilustrovanje njenog analitičkog sagledavanja glumačkih specifičnosti unutar žanra. Veoma konzistentna u stilu, knjiga Jelene Radenović je pritom bogato opremljena traktivnim vizuelnim materijalom.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / septembar 2014.






DIJALOG SA EKRANOM


JURIJ LOTMAN, JURIJ CIVJAN

Knjiga jednog od najvećih evropskih filmskih teoretičara evropskog poratnog razdoblja, pisana u saradnji sa Jurijem Civjanom, izuzetan je, pregledan
i nezaobilazan filmski priručnik koji trasira nove puteve gledanju i razumevanju filma. Stalno se usaglašavajući sa izazovima savremenosti, tandem Lotman-Civjan ne samo što daje osnove filmske gramatike
no se u potpunosti usaglašava sa tokovima modernog filma, čije primere koristi u britkim analizama.
Pisan razumljivim, jednostavnim jezikom, DIJALOG SA EKRANOM se nadovezuje na veliku evropsku teorijsku filmsku tradiciju, negujući pritom, jedan eruditski stil koji je sam svetski vrh.
Knjiga koja će filmskim profesionalcima predstavljati inspiraciju i obaveznu lektiru a ostaloj publici izazov i istinsko uživanje.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / avgust 2014.






JEŽI SKOLIMOVSKI FILMOVI JEDNOG NEKONFORMISTE


EVA MAZJERSKA

Knjiga Eve Mazjerske o Ježiju Skolimovskom je izuzetna studija o jednom od najprestižnijih poljskih filmskih internacionalaca (uz Romana Polanskog). Knjiga je pisana izvorno na engleskom jeziku (autorka živi u Londonu), ali je njeno eruditsko poznavanje poljske kulturne, fiilmske i političke scene odista fascinatno. Pisana u posve analitičkom duhu, knjiga Eve Mazjerske nam osvetljava ne samo važne aspekte jedne prebogate filmske karijere, nego i jednu stvaralačku ličnost koja je u bitnom determinisala tokove modernog filma ne samo u Poljskoj no i u čitavoj Evropi. Stil Mazjerske je jednostavan, pristupačan, a pri tom veoma kompleksan. S pravom se može reći da je ovo jedna od najboljih recentnih knjiga o nekom evropskom autoru.


Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / januar 2014.






STENLI KJUBRIK Izmedju slikarska i filma


DIJANA METLIĆ

„Treba napomenuti da tekst predstavlja rad na jednoj višestruko istraživanoj temi, a da uspešno nudi jedan mogući novi uvid u delo Stenlija Kjubrika pre svega kroz tezu o neraskidivoj povezanosti između nepokretne likovne reprezentacije i pokretne filmske slike, odnosno ideju da se tek kroz proces njihovog sučeljavanja može doći do pravog razumevanja Kjubrikove umetnosti. Detaljno obavljen istraživački rad doprinosi utemeljenosti i sugestivnosti autorkinih ocena, dok izuzetan stil kojim je tekst napisan čini knjigu izuzetno zanimljivom za čitanje.”

Izvod iz recenzije prof. dr Simone Čupić


Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2013.






NARACIJA U IGRANOM FILMU


DEJVID BORDVEL

Monumentalno delo Dejvida Bordvela, verovatno najvećeg živog teoretičara filma, pojavilo se sada na srpskom jeziku.
Delo koje od svojeg objavljivanja 1985. godine u domenu filmske naratologije gotovo nikada nije prevazidjeno, postalo je neophodni udžbenik ne samo za studije filma, već, jednako tako, i književnosti.
Vizuelno prebogata (nekoliko stotina frejmova i fotografija), ova knjiga pokazuje Dejvida Bordvela ne samo kao vrsnog erudite, već i interdisciplinarnog mislioca koji se s lakoćom kreće i drugim oblicima stvaralaštva, i inkrporira ih u svoju filmsku teoriju na uzbudljiv, gotovo virtuozan, a ipak čitak način.
Objavljivanje knjige Dejvida Bordvela je pravi izdavački filmski dogadjaj, i mišljenja smo, neophodna lektira ne samo teoretičare, kritičare i publiciste, već i za sve one koji su u filmskoj praksi.

Izdavač: FILMSKI CENTAR SRBIJE / oktobar 2013.


 
eurimages efp europa_cinemas cineuropa desk kreativna evropa


copyrights 2005 - 2013. © Filmski centar Srbije | Film Center Serbia