SRB ENG

Izložba „OKO KINA / Filmski kostim“ kostimografkinje Ljiljane Petrović u foajeu DKC-a

21. februar 2021. | Autor: Zoran Janković




U Filmskoj galeriji (u foajeu Dvorane Kulturnog centra Beograda, u Kolarčevoj 6) u toku je izložba kostimografkinje Ljiljane Petrović naslovljena OKO KINA / Filmski kostim – Omaž rediteljima Goranu Markoviću i Srdanu Goluboviću„. Izložba će biti otvorena sve do 28. marta ove godine.

U propratnom tekstu Ljiljana Petrović, između ostalog, ističe i ovo: Izložba OKO KINA koncipirana je kao skup kostimografskih radova, fragmenata, likovnih skica, fotografija i predstavlja autentično svedočanstvo i dopunu recepciji filmskog kostima, koji kao dokumentarni narativi pripovedaju o gradaciji stvaralačkog procesa i različitim kostimografskim postupcima, što daju originalnost i konačno oblikovano delo – film. Sedme umetnosti nema bez kostima koji odslikavaju prohujala vremena, kreacije nadahnute izmišljenim svetovima, ali i jednostavne, upečatljive odeće koja predstavlja nepogrešivo ogledalo duha vremena i života kojim se bavi određena filmska priča.
Filmska kostimografija podrazumeva neprestano preispitivanje i kreativnu sintezu koja pokazuje da umetnost može da pruži nepredvidivu radost, uzbuđenje i pouku da je radoznalost pravi put do spoznaje istine. Svaki film predstavlja novu zapitanost, otkrivanje nepoznatog u poznatom, nedoumicu, različit poetski diskurs i svaki prolazi ispit trajanja.
Kostimograf je i istraživač, umetnik i smeli eksperimentator koji iznova uspostavlja kreativnu paradigmu. Svaka izabrana strategija podrazumeva koncept, načelo, ali i traženje specifičnosti postupaka, potrebu da se prođe kroz stvaralački proces, promišljeno sakupljanje arhivske građe, istorijskih predložaka, korišćenje različitih kulturoloških reminiscencija, društvenih, umetničkih citata da bi se estetskim digresijama došlo do suštine, pomerili asocijativno usmerenje, značenjske granice i kontekst.“

LJILJANA PETROVIĆ, kostimograf, diplomirala je i magistrirala na Odseku kostim / scenski kostim na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na kome sada radi kao redovni profesor scenskog kostima.
Autor kostimografije za brojne igrane filmove: Otac, Krugovi, Falsifikator, My beautiful country, Klopka, Apsolutnih sto, Mali svet, Munje, Kad porastem biću Kengur, Turneja, Nož …; za seriju Besa 2, brojne TV drame, kratkometražne, animirane i igrano-animirane filmove, kao i za više od 350 realizovanih projekata u advertajzingu (reklame, muzički spotovi).
Autor kostimografije za više od 150 pozorišnih predstava gotovo svih vodećih pozorišta u Beogradu i nacionalnih pozorišnih kuća Srbije.
Aktivno izlaže u zemlji i inostranstvu, a njeni radovi se nalaze u brojnim kolekcijama: New Drama Center, Blumington (SAD), Muzej Lapidarium u Novigradu (Hrvatska), Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu itd.
Po pozivu je održala brojne likovne radionice, radionice eksperimentalnog i scenskog kostima. Dobitnica je brojnih značajnih nagrada i priznanja za kostimografiju. Članica je Međunarodne asocijacije kostimografa i scenografa OISTAT, Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije ULUPUDS i počasna članica Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti ULUPUH.

Opširnije na sajtu Kulturnog centra Beograda – ovdehttps://www.kcb.org.rs/2021/01/oko-kina-filmski-kostim/