U međunarodnom takmičarskom programu 20. Međunarodnog filmskog festivala Jeonju u Južnoj Koreji glavnu, Veliku nagradu (Grand Prize) osvojilo je nemačko-kinesko-srpsko ostvarenje „From Tomorrow on, I will“ Ivana Markovića i Linfenga Vua, koje, je podsećamo, svetsku premijeru imalo zimus, u Forumu, zvaničnom programu Berlinskog filmskog festivala.

Kombinujujući igrane i dokumentarne elemente, ovaj film prati svakodnevnicu migrantskog radnika u kineskoj prestonici. Uz minimalna sredstva i sa malom ekipom, film je snimljen prošlog leta u Pekingu i predstavlja nemačko-kinesko-srpsku koprodukciju. Ovo je prvo dugometražno ostvarenje autora, koji su prethodno zajedno realizovali kratki film White Bird (Bai niao / Bela ptica), takođe premijerno prikazan na Berlinskom festivalu 2016, u sekciji za kratke filmove (Berlinale Shorts). Ivan Marković i Linfeng Vu takođe potpisuju i produkciju filma, a na scenariju su sarađivali sa Tanjom Šljivar, dramskom spisateljicom i novom direktorkom Drame Narodnog pozorišta u Beogradu.

Zvaničan sinopsis glasi: Grad neprestano raste oko njega, ali ostaje neistražen. Li radi noću i spava danju; njegov cimerživi obrnutim ritmom. U podzemnoj sobi, u nekadašnjem skloništu, oni spavaju u istom krevetu, ali nikad u isto vreme. Njihovi kratki susreti i prostor koji dele čine privremeni dom koji će, zajedno sa drugim stanarima, uskoro morati da napuste.

Rečima autora, Od sutra počinjem da prati dnevni ritam migrantskog radnika u Pekingu, i oslikava stanje rastrzanosti između želja i mogućnosti. Poput miliona Kineza koji migriraju iz ruralnih sredina u velike gradove u nadi da će osigurati bolju budućnost, protagonista filma Li je zarobljen u dnevnoj radnoj rutini, bez izgleda da je promeni. Istovremeno, grad u kome živi neprestano raste, razvija se i postaje sve dalji od njega, kao obilje mogućnosti koje nikad neće moći da istraži.

Film kombinuje igrane i dokumentarne elemente. Sniman je na autentičnim lokacijama sa neprofesionalnim glumcima koji pripadaju portretisanom miljeu. Kroz intimni fokus na glavnog protagonistu, film posmatra odnos između pojedinca, grupe i arhitekture u urbanoj sredini koja serapidno širi.

Film traje 60 minuta. Projekat su podržali Fondacija Boš, Univerzitet umetnosti u Berlinu KKWV i Marsen StudiosIvan Marković je bio zadužen i za kameru, a i jedan je od montažera (film su montirali i  Linfeng Wu, Gang Hengju). Sum-Sum Shen se bavio dizajnom zvuka. Uloge tumače: Li Chuan, Wang Luying, Wei Ruguang.

Ivan Marković

Podsećamo, Ivan Marković je bio direktor fotografije i u slučaju filma Svi severni gradovi Daneta Komljena, kao i  prošlogodišnjeg  crnogorsko-srpskog ostvarenja Ti maš noć Ivana Saletića; ovaj film je premijerno prikazan u zvaničnom programa Venecijanskog filmskog festivala, a prošlog decembra bio je jedan od pobednika Festivala autorskog filma u Beogradu. Osim toga, bio je direktor fotografije i na nemačko-srpskom filmu Bio sam kod kuće , ali… Angle Šanalek,  takođe premijerno prikazanog, a, uz to, i nagrađenog u glavnom takmičarskom programu ovogodišnjeg Berlinskog filmskog festivala; lane je na prestižnom festivalu Doclisboa u Lisabonu premijerno prikazan Centardokumenetarno-eksperimentalni film autora Ivana Markovića.