MEDIA desk Srbije u partnerstvu sa Festivalom autorskog filma organizuje radionicu i predavanje na temu razvoja publike filmskih festivala. Događaj će se održati 25. novembra u Kombank Dvorani (Konferencijska sala) sa početkom u 10 časova.

Događaj uključuje predavanje Filmski festivali ili borba za podmlađivanje publike i radionicu na temu razvoja festivalske publike. Učesnici događaja saznaće više o mogućim tehnikama, strategijama i promenama koje jedan filmski festival može da primeni da bi povećao svoju publiku i privukao mlade gledaoce.

Predavač i vođa radionice je Marcin Pienkowski koji je od 2016. godine umetnički direktor Internacionalnog filmskog festivala New Horizons u Vroclavu – najvećeg filmskog događaja u Poljskoj (sa 130.000 ulaznica u 2019. godini). Pienkowski je predavač, istoričar filma i urednik i koautor nekoliko knjiga o filmovima (Billy Wilder, African American Corner, Documentary Methods in Film). Između 2011. i 2015. bio je potparol i direktor PR-a i marketinga IFF New Horizons, Američkog filmskog festivala i bioskopa New Horizons u Vroclavu – najvećem bioskopu u Evropi. Radio je kao komunikacijski ekspert za mnoge poljske filmske produkcije, uključujući renomirane umetničke filmove kao i uspešne blokbastere. Takođe je šef Asocijacije Distribution of New Horizons.

Predavanje se održava u ponedeljak, 25. novembra od 10.00 do 14.30 č (sa uključenom pauzom), a radionica istog dana od 16.00 do 19.00 č. Broj učesnika na predavanju i radionici je ograničen.

Prijavljivanje za radionicu i predavanje vrši se preko email adrese: info@media.kreativnaevropa.rs do 21. novembra. Pored imena i prezimena, u prijavi naglasiti da li se prijavljujete za predavanje i/ili radionicu, a svi zainteresovani za radionicu treba da pošalju opis festivala sa osvrtom na uspehe i izazove sa kojima se njihov festival susreće (1 stranica).

O predavanju:

Filmski festivali ili borba za podmlađivanje publike

Većina filmskih festivala u svetu pati od teško izlečivih bolesti – starenja gledaoca i nedostatka priliva nove publike. Šta da radimo kada moramo da se borimo za svakog gledaoca sa celom industrijom zabave, uključujući VoD divove poput Netfliksa i velike muzičke događaje? Da li je to unapred izgubljena bitka? Ne! Ali moramo promeniti svoj pristup i odreći se nekih navika. Međunarodni filmski festival New Horizons u Vroclavu (jugozapadna Poljska) povećao je svoju publiku za 30 procenata u poslednje 3 godine (trenutno gotovo 130 hiljada gledalaca) i privukao generaciju vrlo mladih gledalaca. To je bila posledica promene marketinške strategije i korišćenja novih kanala komunikacije, promena u programu festivala, stvaranja transparentnije i fleksibilnije strukture događaja, doslednog tehnološkog razvoja i stvaranja osecćaja zajednice među gledaocima. Razvoj festivala je dinamičan, trajan i komplikovan proces – ne možete se bojati promena, često radikalnih. Najgore što se može dogoditi festivalskom ili drugom filmskom događaju je nedostatak rasta – zaustavljanje, a to je najčešće posledica nedostatka izmena, proisteklih iz rutine, straha ili kratkovidnosti, što je možda i najopasnije. Tokom predavanja biće predstavljene najvažnije promene koje smo napravili u produkciji, programiranju, promociji i komunikaciji festivala, uključujući i one koje nisu uspele (bez grešaka, razvoj nije moguć) i one koje tek planiramo da sprovedemo – jer ne možemo i ne želimo da se zaustavimo.