Novi dokumentarni film Mladena Kovačevića Mogućnost raja, nastao u srpsko-švedskoj koprodukciji premijerno će biti prikazan u Veneciji, u selekciji Dani autora (Giornate degli Autori), dok će srpska manjinska koprodukcija Nova godina koja nije došla, rumunskog reditelja Bogdana Murešanua biti prikazan u Programskoj selekciji Orizzonti ovog festivala.
Dokumentarni film Mladena Kovačevića Mogućnost raja, sniman na ostrvu u Indoneziji je film o tenziji između životnih mogućnosti koje se vrte oko pitanja kakav život bi trebalo živeti, gde nas svaka odluka vodi ka drugačijoj verziji nas samih. I dok zemaljski raj nije ništa više od ideala mašte, neumorna potraga čovečanstva za srećom ne prestaje.
Reditelj Mladen Kovačević napisao je i scenario, na filmu su radili i montažerka Jelena Maksimović, snimatelj Marko Milovanović, kompozitorka Rebekka Karijord, dizajner zvuka Jakov Munižaba i drugi. Producenti su Mladen Kovačević i Iva Plemić Divjak, a koproducentkinja je Elin Lilleman Eriksson.
Film je podržan na konkursu Filmskog centra Srbije, a prikazan je i selektorima stranih festivala u okviru programa FCS – Belgrade Work in Progress.
Film rumunskog reditelja Bogdana Murešanu Nova godina koja nije došla je rumusko-srpska koprodukcija. Film su podržale Rumunija (Rumunski filmski centar) i Srbija (film je podržan na konkursu za manjinske koprodukcije Filmskog centra Srbije). Film koproducira srpska producentska kuća All Inclusive Films.
20. decembar 1989. godine, a Čaušeskuov režim je na poslednjim nogama. Vojska nasilno guši ustanak u Temišvaru, ali vesti koje stižu u Bukurešt su oskudne i sanirane. Šest ljudi se našlo u oku oluje, a da to nisu nužno i svesni. TV režiser mora da pronađe rešenje za svoju novogodišnju emisiju pošto je ključna glumica prebegla. Naći će ga u pozorišnoj glumici koja je u nevolji jer ne može da dođe do bivšeg dečka u Temišvaru. Njegov sin, student, planira da prepliva Dunav prebegne u Jugoslaviju. Sina posmatra službenik tajne policije Sekuritate, koji se bori da svoju majku preseli iz stare kuće predviđene za rušenje u novi stan koji ona ne podnosi. Taj potez izvodi fabrički radnik, koji je u panici nakon što je njegov sin napisao pismo Deda Mrazu u kojem kaže da njegov otac želi mrtvog Čaušeskua. Svi ovi životi, pod stalnim i nevidljivim nadzorom Sekuritate, spajaju se u tragikomediju koja vrhunac doživljava praskom petarde u najneverovatnijim rukama, pokrećući Revoluciju.
Reditelj Bogdan Murešanu napisao je i scenario, montažeri su Vanja Kovačević i Mircea Lacatus, direktori fotografije su Boroka Biro i Tudor Platon, scenografiju potpisuje Iulia si Victor Fulicea.