U Beogradu je krajem prošle godine završeno snimanje diplomskog filma Milene Grujić, ujedno i njenog dugometražnog prvenca. U pitanju je ostvarenje „A.S. (25)“, drama sa elementima kriminalističkog i ljubavnog filma. Mlada rediteljka je trenutno na masteru na Fakultetu dramskih umetnosti, a pažnju ljubitelja sedme umetnosti je već privukla svojim nagrađivanim kratkim filmovima „Fajront“ i „Sve što raste“. „A.S. (25)“ je njen prvi igrani dugometražni film. Snimanje se odvijalo u dve etape: tokom zime 2017. i tokom zime 2018. godine, a uz puno entuzijazma i minimalna finansijska sredstva.

Rediteljka Milena Grujić i direktor fotografije Luka Trajković

Film „A.S. (25)“ prati Saleta, glavnog junaka, koji zajedno sa svojim ortakom Andrejem jedne večeri pljačka menjačnicu. Međutim akcija polazi po zlu i oni spletom okolnosti završavaju u stanu studentkinje iz Poljske koja postaje njihov taoc. Scenario filma je inspirisan istinitim događajem od pre par godina, a Milena Grujić, koja je za film napisala i scenario, objašnjava: „Živim u Žarkovu, i imala sam priliku da doživim razne žarkovačke obračune, od sitnih čarki do pljačke menjačnice u kraju koja je pošla po zlu, kada su počinioci čekali skriveni u stanu da ih policija nađe. Neke od tih momaka poznajem iz vrtića ili osnovne škole… Inicijalno me je zainteresovao psihološki pritisak koji se javlja u takvoj situaciji, pa sam dalje maštala i u scenario dodala neke druge motive koji me inspirišu.“

Na snimanju

Tokom snimanja nije bilo lako, pre svega zbog skromnog budžeta kojim je ekipa raspolagala. Milena Grujić kaže: „Na nastanku filma radila je mala ekipa, u kojoj smo se svi dobro poznavali pošto sarađujemo još od prve godine fakulteta. Snimanje je bilo veoma uzbudljivo i napeto, uz mnogo prepreka… Sad kad se svega setim, ne znam kako smo se iščupali na kraju. Pomoglo je što smo svi u ekipi smo dali svoje živote za film, na mnogo različitih načina.“

Vladimir Gvojić na snimanju

Milena Grujić je napisala scenario za film, režirala ga i montirala. Na filmu su radili direktor fotografije Luka Trajković, scenografkinja Nađa Antić, kostimografkinja Petra Fotez, dok je za snimanje i dizajn zvuka bio zadužen Antonio Toni Andrić. Na organizaciji su radili Jovana Jovičić, Tijana Marković, Jelena Hrvavčević, Ivan Radović Bob i Tijana Savić, dok se Janko Đorić ekipi pridružio u postprodukciji.

Iz filma: Vladimir Gvojić i Dominika Valo

Glavnu ulogu u filmu tumači Vladimir Gvojić (Sale), a pored njega važne role imaju Nikola Šurbanović (Anderej) i poljska glumica Dominika Valo (tumači lik studentkinje Olge). Pored njih, uloge u filmu ostvarili su Nenad Pećinar, Miodrag Miki Krstović, Anastasia Mandić, Rambo Amadeus… Grujić i Gvojić su već sarađivali na kratkim filmovima „Fajront“ i „Marlon“, a svoj izbor glavnih glumaca rediteljka objašnjava sledećim rečima: „Kada sam razmišljala o filmu, zaključila sam da bi Gvojić i Šurbanović mogli da na dobar način prenesu to što sam zamislila. Tako je bilo i u slučaju manjih uloga, uglavnom su to bili neki moji prvi izbori. Sa Gvojićem sam ranije radila i zapravo sam ulogu negde i pisala za njega.“

Glumcu Vladimiru Gvojiću, najprepoznatljivijem po epizodama u filmovima Luke Bursaća „Tmina“ i „Afterparti“, ovo je prva glavna uloga u dugometražnom igranom filmu. O svojim iskustvima prilikom nastanka filma „A.S. (25)“ rekao je sledeće. „Snimanje sa minimalnim sredstvima je nešto na šta sam, nažalost navikao, a samo po sebi podrazumeva i jednu, uslovno rečeno olakšavajuću okolnost – jasnija je potreba da se one opcije koje su na raspolaganju što smislenije i maksimalnije iskoriste. Sa druge strane, koliko god da imam iskustva sa no budget filmom, moram da kažem da su uslovi bili zaista na granici sa mogućim i pohvalim, ali da istovremeno izrazim i jedno iskreno divljenje prema ekipi koja je uspela da ’porodi tu mečku’, uglavnom zahvaljujuci mladalačkom entuzijazmu, i visokom stepenu kolegijalnosti i zarumevanja.“

Milena Grujić na fotografiji Luke Trajkovića

„A.S. (25)“ je u fazi posprodukcije – trenutno se, posle dosnimavanja krajem prošle godine, završavaju kolor korekcija i dizajn zvuka. Premijera je planirana za prvu polovinu 2019. godine.

Đorđe Bajić