SRB ENG

Omiljeni domaći: Sara Matić // „Kako je propao rokenrol“ i „Dečko koji obećava“

28. јула 2019 | Autor: Đorđe Bajić




Devetnaestogodišnja Sara Matić debitovala je u kratkom hororu „Videćeš večaras“, novom filmu Momira Miloševića u kome tumaći lik Đurđe, tinejdžerke koja je rešena da sa dvojicom prijatelja reši mračnu novobeogradsku misteriju. Mlada glumica za portal Filmskog centra Srbije otkriva koje domaće filmove ne može da prestane da gleda i zašto.

Sara Matić

Sara Matić je rođena 1999. u Užicu. Nakon što je završila srpsku gimnaziju „Nikola Tesla“ u Budimpešti, upisala je produkciju u umetnosti i medijima na Akademiji umetnosti u Beogradu. „Videćeš večeras“ je prvi film u kome je glumila. „Izabrati samo jedan omiljeni domaći film od toliko izvanrednih ostvarenja je zaista nezahvalan zadatak“, kaže naša sagovornica. Zato se odlučila za dva esencijalna naslova.

Kako je propao rokenrol

O omnibusu „Kako je propao rokentrol“, Sara Matić kaže: „To je film koji je obeležio moje detinjstvo i adolescenciju, film uz koji sam odrasla, naučila sve replike koje se mogu čuti u njemu i priželjkivala da kad odrastem budem okružena takvim ljudima. Uvek pomalo tužna kad ga gledam zato što nisam rođena baš u tom vremenu i što nisam odrastala sa tim prelepim mladim umetnicima. Ovaj film svojim dobrim duhom i humorom, prikazuje vreme Beograda kojeg više nema. Nastaviću da ga gledam i sigurna sam i da će me u budućnosti pratiti kroz sve životne faze“.

Dečko koji obećava

Drugi film koji je Sara Matić izdvojila je „Dečko koji obećeva“: „Ovaj film je na neki način podstakao moj srednjoškolski bunt i pokrenuo razna pitanja na koja još tražim odgovor. Film Miše Radivojevića govori o momku koji radikalno izlazi iz malograđanskih okova i društvenih okvira svih vrsta – porodičnih, ljubavnih, karijernih. Gluma Aleksandra Berčeka, režija Miše Radivojevića i scenario Nebojše Pajkića, uz numere tadašnjih underground ikona, uspeli su da objedine vrednosti, atmosferu i ideje tadašnjeg društva i novog talasa. Film o urbanoj generaciji, rokenrolu, panku, avangardi, o dečacima koji su obećavali i okolonostima koje nisu“.

Đ. B.