Krajem prošle godine je obelodanjeno da će rediteljski prvenac naše poznate glumice biti premijerno prikazan 25. januara 2016. godine na prestižnom američkom festivalu nezavisnog filma Sandens. Dobra žena se našla među dvanaest ostvarenja koja su učestvovala u međunarodnom takmičarskom programu festivala (World Dramatic). Ovo je lep uspeh koji nastavlja tradiciju prikazivanja srpskih filmova na Sandensu – setimo se da su na ovom festivalu svoje svetske premijere imali Krugovi Srdana Golubovića (osvojio specijalno priznanje žirija) i Neposlušni Mine Đukić. Dobra žena govori o Mileni (Mirjana Karanović), supruzi i majci koja, bar na prvi pogled, vodi savršeni život u otmenom beogradskom predgrađu. Ova prividna idila će se raspršiti poput mehura od sapunice kada Milena slučajno otkrije staru VHS kasetu i shvati da je njen suprug Vlada (Boris Isaković), čovek sa kojim je provela tri decenije, odgovoran za užasne ratne zločine. Milena mora da donese najtežu odluku u životu – da li će nastaviti da ide linijom manjeg otvora i pognuti glavu ili će obelodaniti istinu i promeniti život iz korena.

Film je snimljen u srpsko-bosansko-hrvatskoj koprodukciji, udruženim snagama producentskih kuća This&That Productions (Srbija), Deblokada (BiH) i Nukleus film (Hrvatska). Snimanje je počelo 24. novembra 2014. godine na lokacijama u Pančevu i Beogradu, a pored Mirjane Karanović i Borisa Isakovića u filmu glume poznati srpski i regionalni glumci Jasna Đuričić, Bojan Navojec, Hristina Popović, Isidora Simijonović, Vlado Kerošević… Na zvaničnom sajtu Sandens festivala, u okviru najave filma, pohvaljeni su izuzetna glumačka kreacija Mirjane Karanović i slojeviti scenario nastao iz saradnje glavne glumice/rediteljke sa Stevanom Filipovićem i Darkom Lungulovim. Mešavina Milenine oprezne uzdržanosti i otmene pristojnosti, piše u najavi, hipnotiše. Kamera se zadržava na njenom licu i otkriva unutrašnji sukob koji bi inače ostao neprimetan. Tiha   snaga je prisutna u svakoj sceni, dok se dramatičnost stvara uz pomoć suptilnih pogleda i gestova.

Mirjana Karanović je već mnogo puta pokazala svoj vanserijski glumački talenat. Zahvaljujući debitantskoj a ubrzo i antologijskoj filmskoj ulozi u Petrijinom vencu (1980) Srđana Karanovića, postala je jedna od najcenjenijih i najtraženijih jugoslovenskih glumica. Usledio je čitav niz zapaženih uloga, uključujući i one u filmovima Otac na službenom putu (1985) Emira Kusturice i Vreme čuda (1989) Gorana Paskaljevića. Poslednjih desetak godina, Karanovićeva je sve prisutnija na regionalnoj glumačkoj sceni – nastupila je, između ostalog, u bosanskom filmu Grbavica (2006) i grčkom filmu Drvo i ljuljaška (2013). Njena želja da se oproba u režiji ne čudi. Nije retkost da se iskusni glumci osete potrebu da stanu sa druge strane kamere. Setimo se samo uspešnih režija Roberta Redforda (osnivač pomenutog Sandens festivala), Klinta Istvuda, Džodi Foster, Mela Gibsona, odnosno, ovdašnjih primera poput Ljubiše Samardžića ili Dragana Bjelogrlića. O saradnji sa Mirjanom Karanović, producentkinja filma, Snežana Penov, kaže sledeće: „Sa Mirjanom Karanović sam imala prilike da sarađujem više puta u filmovima u kojima je ona glumila. Kada mi je rekla da piše scenario za svoj film i da bi volela da joj ja budem producent, bila mi je velika čast i tokom celog procesa sam se trudila da joj obezbedim uslove i okruženje u kom ce moći da napravi film kakav želi. Verovala sam da vrhunska glumica poput Mirjane, može da napravi sjajan film i kao rediteljka. Očekujem da će publika film doživeti iskreno i emotivno.“ Nakon Sandensa, Dobra žena je 5. februara prikazana na Filmskom festivalu u Geteborgu (internacionali takmičarski program posvećen debitantskim filmovima). Domaća publika je debitantsku režiju Mirjane Karanović po prvi put mogla da pogleda na FEST-u, 1. marta 2016. godine.

Autorska ekipa

Režija: Mirjana Karanović
Scenario: Mirjana Karanović, Stevan Filipović, Darko Lungulov
Producentkinja: Snežana Penev
Uloge: Mirjana Karanović, Boris Isaković, Jasna Đuričić, Bojan Navojec, Hristina Popović, Ksenija Marinković, Vlado Kerošević, Anđelika Simić, Jovan Belobrković, Isidora Simijonović
Direktor fotografije: Erol Zubčević
Montaža: Lazar Predojev
Muzika: Dejan Pejović

 

Đorđe Bajić