Ubrzo nakon uspešnog nastupa na 44. FEST-u u ovdašnje bioskope krenuo je pohod filmova iz novije hrvatske produkcije, koji od prvog do poslednjeg mogu biti svrstani i u kategoriju manjinskih srpskih koprodukcija. Tako je prvi u redovnu bioskopsku distribuciju stigao film S one strane Zrinka Ogreste. S one strane Zrinka Ogreste tako je na  minulom FEST-u ovenčan sa nekoliko značajnih nagrada. Ovo ostvarenje ponelo je nagradu Beogradski pobednik za najbolji film u manjinskoj srpskoj produkciji, a osim toga, Zrinko Ogresta je poneo i priznanje za najbolju režiju. Tu je i nagrada Nebojša Đukelić u konkurenciji regionalnih ostvarenja. U eksplikacijama nagrada istaknuti su rediteljska hrabrost, spremnost na rizik, vešta i precizna režija, kao i sklad između zanatske kompetencije i značajne teme.

S ONE STRANE Ksenija Marinković
Ksenija Marinković tumači glavnu ulogu u filmu.

Ovo je Ogrestina sedma filmska dugometražna režija; na dosadašnjem uzorku udarno mesto u njegovoj filmografiji zauzima ostvarenje Iza stakla (2008), a tu su i filmovi Krhotine, Isprani, Crvena prašina, Tu, te u izvesnoj meri unutar opusa ovog reditelja netipične Projekcije.  Zaplet S one strane krajnje je sveden – pre 20 godina Vesna se s decom preselila u Zagreb, bežeći od događaja koji su im gotovo uništili živote. Međutim, nakon jednog neočekivanog poziva, na površinu će isplivati tajna koju je kroz sve te godine pokušavala da sakrije. Ovome treba dodati i nasleđe ratnih sukoba i hrvatsko-srpskih ratnih i drugih trvenja s kraja prethodnog veka, a sve to pomatrano prevashodno na planu intimnog.

S ONE STRANE Lazar Ristovski
Srpski gumac Lazar Ristovski je ostvario zapaženu i važnu ulogu.

Glavne uloge tumače Ksenija Marinković i Lazar Ristovski , a osim njih tu su i Tihana Lazović i Robert Budak. Pored Zrinka Ogreste autor scenarija i Mate Matišić (scenarista ili koscenarista filmova Život sa stricem, Fine mrtve djevojke, Nije kraj, Ničiji sin, Svjećenikova djeca…).  Film je producirao Ivan Maloča, direktor fotografije je Branko Linta, muziku su komponovali Simun Matišić i sam Mate Matišić, scenografija je delo Tanje Lacko, film je montirao Tomislav Pavlić, a za kostime se postarala Katarina Zaninović. Film je nastao u koprodukciji zagrebačkog Inter Filma i beogradskog Zillion Filma i traje 85 minuta. S uspehom je prikazan i na festivalu u Berlinu, gde je osvojio specijalno priznanje žirija Europa Cinemas.

Zoran Janković