Izložba Aleksandre Jovanić i Čarne Manojlović „Hrabre žene putuju kroz vreme II” biće otvorena u četvrtak 1. marta 2018. u 19 časova, u galeriji „Pro3or“, Koče Popovića 9.

Mileta Prodanović, pisac i slikar, rekao je o ovoj izložbi sledeće: „Projekat Aleksandre Jovanić i Čarne Manojlović Hrabre žene putuju kroz vreme pažnji današnjeg posmatrača preporučuje likove i poduhvate znamenitih (a suštinski zaboravljenih) žena naše prošlosti. Svaka od njih je u po nečemu bila PRVA, svaka od njih je, u manjoj ili većoj meri, srušila po neki tabu, svaka od njih je oduzela delić prostora koji su arogantno zauzeli muškarci. Fotografije/inscenacije evociraju odabrane ličnosti, atmosferu njihovih života ali i njihovih dela“.

Sestre Ninković, foto: Nikola Majdak mlađi

Proučavajući biografije i bogatu zaostavštinu značajnih žena iz naše istorije (u periodu od 1776. do 2002. godine), autorke su bile inspirisane „uđu u njihovu kožu“ i da kreiraju izmaštane scene, prikaze događaja iz njihovih života. Kroz sedamnaest fotografija one povezuju različite vremenske periode, heroine i istorijske događaje, i na taj način ujedno istražuju odnos prošlosti i sadašnjosti kroz poziciju žena u društvu.

Eustahija Arsić, Katarina Ivanović, Marija Trandafil, Mina Karadžić, Savka Subotić, Milica i Anka Ninković, Draga Ljočić, Jelena Dimitrijević, Nadežda Petrović, Kasija Miletić, Jelisaveta Načić, Maga Magazinović, Mara Rosandić, Milunka Savić, Anica Savić Rebac, Ksenija Atanasijević, Zora Petrović, Danica Tomić i Soja Jovanović vodile su uzbudljive živote koje zahvaljujući njihovim pionirskim podvizima u različitim oblastima, često i u više njih istovremeno, ne treba zaboraviti.

Maga Magazinović, foto: Ivan Todorovski

U saradnji sa fotografima Ivanom Tomanović, Majom Medić, Milicom Mrvić, Ivanom Todorovskim, Draganom Mandićem, Simonom Pavlović, Nikolom Majdakom i Daliborom Tonkovićem realizovano je putovanje Hrabrih žena i danas.

Soja Jovanović, foto: Dragan Mandić

Reditelj Milutin Petrović je tim povodom izjavio sledeće: „Rešile su da govore izuzetno zanimljivim jezikom žanra ‘režirane fotografije’. Tako art directed photography artefakti, sa performerski uključenim autorkama/akterkama (što je svakako i svojevrstan dijalog i poigravanje sa autoportretom i preuzimanjem identiteta) tvore iscenacije u koje su ugrađene profesionalne veštine Čarne i Aleksandre. Jedna je filmska rediteljka, a druga izuzetna vizuelna umetnica, pa prizori, sem likovnosti, poseduju i jasne dramske elemente“.

Više o projektu: www.hrabrezene.com

Đ. B.