Početkom jula završeno je snimanje filma „Prolećna pesma“ producentske kuće Nacija, prvog dugometražnog igranog ostvarenja Natalije Avramović. „Scenario za film Prolećna pesma nastao je u trenutku kada sam odlučila da budem ono što jesam i prihvatim sebe onakvu kakva sam“, objašnjava Natalija Avramović. „Pisala sam ga u obliku dnevnika jer sam želela da sačuvam autentičnost doživljaja koje sam imala u poslednjih mesec dana, da sve dok je još živo i stvarno u meni ostane i ne nestane. Prolećna pesma je na neki način moj poslednji pozdrav ocu koji se nije desio za njegova života.“

Sinopsis filma otkriva sledeće: „Mlada samohrana majka nakon razvoda i smrti oca oslobađa se društvenih normi u konzervativnom okruženju, beležeći događaje u formi filmske autobiografije.“ U formi video autobiografije, glavna junakinja Petra prolazi svoj put suočavanja sa gubitkom ali i put ponovnog  osvajanja slobode! Nakon godina samoće posle razvoda i brige o osmogodišnjem sinu, sada i nakon gubitka oca, ona u prvi mah doživljava oslobođenje od svega. Od svih stega, ograničenja, autoriteta. Prvi put bez ključnih muških figura u svom životu. Iako u početku zbunjena novom životnom ulogom i situacijom u kojoj se našla, instinktivno grabi dah sopstvene slobode i juriša ka njoj kao da joj sam život zavisi od toga. Film nosi radni naslov „Prolećna pesma“ po istoimenoj pesmi Desanke Maksimović, pesnikinji o kojoj Petra pravi dokumentarni film.

Natalija Avramović napisala je scenario zajedno Ljubinkom Stojanović, a i jedan je od producenata, uz Emiliju Nestorović i Đorđa Đokovića. Od ključnih saradnika treba još izdvojiti direktora fotografije Dimitrija Jokovića Džima, majstora tona Filipa Popadića, kostimografkinju/scenografkinju Anu Kolbianovu i montažera Nenada Pirnata.

O nastanku filma, Natalija Avramović ispričala je sledeće: „Produkcijsku kuću Nacija sam osnovala u februaru ove godine, a u maju su počele pripreme za snimanje filma. Sama sam našla sredstva kako bih omogućila snimanje koje je počelo 20. juna ove godine i završilo se 1. jula, a u uz pomoć glumca Đorđa Đokovića, direktora Doma omladine Kragujevac, i mlade organizatorke i glumice Emilije Nestorović. Snimali smo ukupno devet dana snimanja na lokacijama u Beogradu (Radio-televizija Srbije, Filmske novosti), Kragujevcu (Arsenal FEST) i u Crnoj Gori (Ada Bojana).“

„Od početka do kraja, svaka scena i svaki kadar je proživljen i oživljen do kraja, iskreno, direktno i bez okolišanja. Snimili smo film čija je glavna karakteristika dokumentarizam i autentičnost događaja kojih sam i sama bila akter, pa se kao najbolje rešenje za ovu vrstu filma nametnuo naturalistički pristup u procesu rada sa ljudima, u realnim objektima koji su bili deo te proživljene realnosti i samog života koji po meni, nadilazi svaku fikciju. Ovakav princip u stvaranju filma se takođe odnosio i na način snimanja scena (kamera iz ruke, minimalna rasveta, snimanje u realnim objektima), montaža diskontinuiteta, scenaristički minimalizam…“

„Ta lepota stvarnosti i intezivan doživljaj života i ljubavi isijava i prži poput afričkog sunca tokom celog filma. Sunce koje je mene obasjalo pre dve godine u Južnoj Africi i mog oca pre 25 godina, koje se ne gasi, u meni je probudilo novu energiju i ideju za ovaj film i treba da nosi celu priču. U vizuelnom smislu, scene su naglašene tom snagom svetlosti!“

Natalija Avramović je rođena 1983. u Kruševcu. Završila je prve tri godine Prve kragujevačke gimnazije i četvrtu godinu u SAD. Diplomirala je na Akademiji umetnosti na odseku za filmsku i televizijsku režiju. U stalnom je radnom odnosu u „Filmskim novostima“ kao reditelj, scenarista i montažer preko 15 dugometražnih dokumentarnih filmova.  Sa dokumentarnim filmom „Ljuba“ dobila je prvu nagradu „Zlatna buklija“ i učestvovala je u takmičarskom programu Beogradskog festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma/Martovski festival, kao i sa studentstkim filmom „Lilit“ (2005). Izabrana je na državnom konkursu za finansiranje i sufinasiranje projekata u kinematografiji u kategoriji razvoja projekta u 2014.godini i kategoriji za unapređenje i razvoj filmskog scenarija u 2013. godini za projekat „Otkriće života“.

Uloge u „Prolećnoj pesmi“ tumače Mihaela Stamenković, Ivan Đorđević Džudi, Danica Maksimović, Svetozar Cvetković, Rada Đuričin, Ana Mandić, Milan Kolak, Đorđe Đoković, Raša Vujović, Bane Jevtić i mladi glumac Gavrilo Avramović. Od materijala snimljenog za „Prolećnu pesmu“ izmontiran je promotivni trejler (bez obrade slike i tona), a sa namerom da se pronađe sponzor koji bi pomogao  da se završe montaža i započne postprodukcije filma.

Đ. Bajić