Upravni odbor Filmskog centra Srbije usvojio je predloge Konkursnih komisija za dodelu sredstava po Konkursu za finansiranje i sufinansiranje projekata u kinematografiji za 2021. godinu u kategorijama: Sufinansiranje proizvodnje domaćih eksperimentalnih filmova i video arta, Sufinansiranje proizvodnje domaćih kratkometražnih animiranih filmova i Sufinansiranje proizvodnje studentskih završnih filmova.

U kategoriji Sufinansiranje proizvodnje domaćih eksperimentalnih filmova i video arta finansijska sredstva su dodeljena projektima:

„Obećani prostor“ (video art)
Autor: Ivan Marković
Produkcija: Big Time Production – Jelena Radenković PR
Iznos u RSD: 1.260.000

Iz obrazloženja Komisije: Višekanalna video instalacija Obećani prostor bavi se fenomenima vezanim za savremenu stambenu arhitekturu – sve zastupljeniji investitorski stambeni projekti, koji nastaju zarad profita, reklamiraju se kroz virtuelne prikaze kako objekata, tako i životnog stila koji obećavaju.

„Snimak pejzaža budućnosti“ (esejistički eksperimentalni film)
Autori: Isidora Ilić i Boško Prostran (Doplgenger)
Produkcija: Transimage
Iznos u RSD: 1.200.000

Iz obrazloženja Komisije: Esejističko-eksperimentalni film „Snimak pejzaža budućnosti“ je doku-fikciona priča o izgubljenom sećanju jugoslovenskog građevinskog radnika u zemljama trećeg sveta… Baveći se pitanjima imperijalizma i sećanjima na kolonijalni pejzaž, film istovremeno preispituje na koji način lična arhiva i odbačena dokumenta učestvuju u građenju istorijskog narativa.

„Vidasil (Nesalomiva nežnost)“ (eksperimentalni film)
Autor: Igor Stanojević
Produkcija: Stampedo – Igor Stanojević PR
Iznos u RSD: 1.298.000

Iz obrazloženja Komisije: „Vidasil (Nesalomiva nežnost)“ bavi se pronalaskom Vide Popović – izolacionim materijalom Vidasilom, svojevremeno okarakterisanim kao najizdržljivijim materijalom na svetu i ovenčanim međunarodnom nagradom za pronalazaštvo Eureka u Briselu. Okosnica filma biće analiza propasti neverovatnog i, za ove prostore, atipičnog naučnog izuma.

„VHS: Slučaj izgubljenog sećanja“ (eksperimentalni film)
Autor: Ana Žugić
Produkcija: Gulu gulu presenta – Filip Martinović PR
Iznos u RSD: 1.900.000

Iz obrazloženja Komisije: U ovom eksperimentalnom filmu autorka Ana Žugić bavi se, pre svega, upoređivanjem narativa naših sećanja i narativa reprodukovane uspomene. Vođena ličnim iskustvom, dolazi na ideju prikupljanja ličnih i zaboravljenih uspomena poslednje VHS generacije.

„Aurorin san“ (alternativni film/esejistički eksperimentalni film)
Autor: Dragana Jovanović
Produkcija: Dok 33 – Danilo Lazović PR
Iznos u RSD: 980.000

Iz obrazloženja Komisije: Deleći svoje snove virtuelnim putem, junaci širom sveta otkrivaju podsvesne narative koje njihovu turbulentnu sadašnjost povezuju sa arhetipskim elementima iz bajke Uspavana lepotica, gde izolacija i otuđenje usled pandemije direktno referišu na motiv stogodišnjeg kolektivnog sna iz same bajke.

„Dnevnik izgubljenog vremena“ (eksperimentalni film)
Autor: Raško Milatović
Produkcija: Crni slon – Raško Milatović PR
Iznos u RSD: 1.362.000

Iz obrazloženja Komisije: Tokom jedne decenije, zabeležene različitim video formatima, eksperimentalno-dokumentarni film „Dnevnik izgubljenog vremena“ preispituje odnos dvojice individualaca – autora filma Raška Milatovića i multimedijalnog umetnika Nenada Rackovića, u kontrapunktu neprekidne transformacije Beograda.

Više OVDE.

U kategoriji Sufinansiranje proizvodnje domaćih kratkometražnih animiranih filmova finansijska sredstva su dodeljena projektima:

„Afterparty In Postparadise“
Autori: Ana Nedeljković, Nikola Majdak JR
Producentska kuća: BAŠ ČELIК
Iznos: 2.900.000 RSD

Iz obrazloženja Komisije: Devojka se zapošljava u hotelu za novokomponovanu elitu na „in” lokaciji koji se ruši zbog toga kakav je. Predlog sadrži satiričnu priču sa nepredvidljivim krajem koja se bavi kič kulturom potrošačkog društva u kome se prepoznaje vreme u kome živimo.

„Čardak ni na vebu, ni na zemlji“
Autori: Sanja Poštić, Vukašin Šoć, Predrag Joldić
Producentska kuća: FRANCE SERBIE EXPRESS
Iznos: 2.000.000 RSD

Iz obrazloženja Komisije: Glavni junak, Miloš kreće u oslobađanje svoje drage, koju je ni na vebu ni na zemlji zarobio zmaj. Na tom putu on spoznaje da je poput junaka iz video igrica, da ima tri života i da je imaginarni svet produkt avatara.

„Korak“
Autori: Igor Pavlović, Marko Draško
Producentska kuća: NOVO КULTURNO NASELJE
Iznos: 1.900.000 RSD

Iz obrazloženja Komisije: U žanrovskom smislu „Korak” je antiutopija (na tragu klasika kao što su „Vrli, novi svet”, „Mi”, „1984”) u kojoj se neki od elemenata priče prepoznaje kao element svakodnevnice – usamljenik pokušava da ostvari kontakt sa ljudima iz totalitarnog društva koji ga, kao drugačijeg, doživljavaju kao neprijatelja.

„Lament“
Autori: Nemanja Gavrilović, Miloš Đurđević
Producentska kuća: TALESGATE
Iznos: 1.900.000 RSD

Iz obrazloženja Komisije: Predlog sadrži antiratnu priču sa elementima fantastike u kojoj dva brata postaju vojskovođe zaraćenih strana i pomire se tek kada poginu pošto su prethodno počinili gomilu nepočinstava, uključujući i smrt majke.

„H.F.Lavkraft: Gonič“
Autori: Mihajlo Dragaš, Milan Milosavljević
Producentska kuća: NEZAVISNI FILMSКI CENTAR VORКY TEAM
Iznos: 1.800.000 RSD

Iz obrazloženja Komisije: Gonič je filmska adaptacija Lavfkraftove priče „The Hound” i radi se o žanrovski čistom horor filmu. Кomisija smatra da se radi o veoma uspešnoj adaptaciji kojom je ostvareno samostalno delo, koje opstajava i nezavisno od literarnog predloška.

„Fakelook“
Autor: Duško Pašić
Producentska kuća: GREIFER
Iznos: 1.500.000 RSD

Iz obrazloženja Komisije: Predložen film je ljubavna priča sa jakom humanističkom porukom – njih dvoje četom dogovaraju sastanak na kome se oboje pojavljuju u invalidskim kolicima da bi im, kasnije, to što su zajedno pomoglo da prevaziđu fizički hendikep i budu srećni.

Više OVDE.

U kategoriji Sufinansiranje proizvodnje studentskih završnih filmova  finansijska sredstva su dodeljena sledećim projektima projektima:

Igrani filmovi:  „Odbačeni iz Sinositija“ (scenario: Sava Reljin, režija: Sava Reljin, Novak Šipetić, iznos u RSD: 1.100.000),  „Vedro nebo“ (scenario i režija: Milica Cvetković, iznos u RSD: 650.000), „Pokušaji“ (scenario i režija: Isidora Bulatović, iznos u RSD: 400.000), „Probna vožnja“ (scenario i režija: Mirza Abdagić, iznos u RSD: 220.000), „Čudo“ (scenario: Đurđica Bošković, režija: Ilija Petrović, iznos u RSD: 700.000), „1840.“ (scenario i režija: Branko Andrić, iznos u RSD: 900.000), „Proba“ (scenario: Jelisaveta Nikolić, Ana Vučićević, režija: Jelisaveta Nikolić, iznos u RSD: 800.000), „Mačke“ (scenario: Danilo Stanimirović, Irena Parezanović, režija: Danilo Stanimirović, iznos u RSD: 650.000), „Bele rade“ (scenario: Gvozden Ilić, Vida Davidović, režija: Gvozden Ilić, iznos u RSD: 630.000) i „Na daleki put“ (scenario: Nina Plavanjac, režija: Lazar Vranić, iznos u RSD: 900.000).

Animirani filmovi: „Kora pomorandže“ (autorka: Isidora Vulić, iznos u RSD: 200.000), „Iza vidljivog“ (autorka: Dana Vukajlović, iznos u RSD: 250.000), „Balans“ (autorka: Tatjana Petrov, iznos u RSD: 200.000), „Utorak uveče“ (autorka: Nataša Mihailović, iznos u RSD: 200.000) i „Tajno oružje“ (autorka: Tara Simeonović, iznos u RSD: 200.000).

Više OVDE.

Đorđe Bajić