Večeras je svečano jzatvoren 14. Beldocs festival, koji se ove godine održavao u Beogradu i online od 9. do 16. septembra. Za nagrade za najbolji film, snimatelja i montažu u okviru selekcije „Srpski takmičarski program“ takmičilo se sedam domaćih dokumentarnih ostvarenja. O nagradama je odlučivao žiri u sastavu dr Aleksandra Milovanović, Tristan Primađi, i Vuk Perović.
Nagradu za najbolji film „Srpske takmičarske selekcije“ dobila je rediteljka Marta Popivoda za ostvarenje „Pejzaži otpora“. Prema odluci žirija, nagrada za najbolji film dodeljuje se dokumentarnom filmu koji „sa svojom empatijskom toplinom i optimističnim tonom može da se nosi sa prošlim traumatičnim iskustvima. U tome uspeva ne umanjujući važnost poruke i stvarajući most između jučerašnjih i današnjih borbi“. Marta Popivoda, rediteljka filma „Pejzaži otpora“, prilikom prijema nagrade je izjavila: „Ogromna je čast dobiti jednu ovakvu nagradu na Beldocsu i naravno kod kuće, u Beogradu. Ovu nagradu posvećujemo Sonji, koja nažalost više nije sa nama, koja nas je naučila šta znači transgeneracijska solidarnost i ljubav“.

Nagrada za najbolju kameru „Srpskog takmičarskog programa“ dodeljena je Sari Preradović za film „Koreni“. U obrazloženju žirija stoji da nas u ovom filmu „nenametljivo, ali precizno i jasno, kamera vodi kroz intimnu studiju o prostoru i ljudima gde priroda jednako kao i sagovornici postaje uverljiv protagonist storije ispričane u dugim i statičnim kadrovima. Vještim kadriranjem, pažljivo se gradi struktura i kontekst filma“.
Za najbolju montažu domaćeg programa nagrađene su Ana Žugič i Olga Košarić, za film „Telenovela sivo u koloru“. Žiri je odluku obrazložio rečima: „Nekonvencionalna struktura filma proizilazi iz neobičnog senzibiliteta njegovog autora. Ritmički i vizuelno, montaža osnažuje zabavni i neočekivani žanr dokumentarne sapunice u ovom filmu. Montažno gradeći njegovu “nemoguću“ formu, kao i u svakoj uzbudljivoj telenoveli, razvija se čitav spektar emocija, od smeha i ljubavi do nostalgije i tuge”.

Posebno priznanje dodeljuje se filmu „Dida”, po rečima žirija – nepokolebljivo iskrenom porodičnom prikazu koji meša komediju i tragediju u ličnom svedočenju reditelja i jednostavnom, posmatračkom stilu snimanja.
Serbian Docs in Progress nagrada za najbolji projekat u iznosu od 500 evra dodeljena je projektu „Boro-Ramiz“ Ane Dragić, a DOKSrbija Encouragement Award pripao je Milici Đenić za projekat „Tales of the Plum Spirit”.

Beldocs je realizovan zahvaljujući podršci Evropske Unije kroz program Kreativna Evropa, potprogram MEDIA, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Filmskog centra Srbije, ambasada Australije, Portugalije, Ukrajine, Izraela, Švajcarske, Slovenije, Gete instituta, Austrijskog kulturnog foruma, Italijanskog kulturnog centra, Francuskog instituta, Filmskog centra Crne Gore, Grčkog filmskog centra, Misije OEBS-a u Srbiji, RYCO, DOX TV, TV Al Jazeera Balkans i Orion Telekoma.
Foto: Beldocs promo