Na jubilarnom 70. Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu u okviru konferencije Berlinska nedelja kritike 2020 (Berlin Critics’ Week – Woche der Kritik) svoj rad predstaviće istraživačice iz Srbije, Aleksandra Milovanović, vanredna profesorka Fakulteta dramskih umetnosti, i Branka Pavlović ,dugogodišnja urednica domaćeg festivala angažovanog filma Slobodna zona.

Na panelu Cinema plural diskusijom o filmskim programima “koji putuju“ (Cinematic Travels Across The Balkans: The Audience Experience), autorke će stručnu javnost, kao i publiku Berlinala upoznati sa prošlošću, sadašnjošću i budućnošću filmskih festivala u regionu. Promene navika publike, urušavanje nacionalnih distributerskih mreža i proliferacija transnacionalnih digitalnih platformi, teme su o kojima će govoriti. Među pitanjima naćiće se i procesi održivosti, promocije i posećenosti festivala. Na primeru uspeha Beogradskog festivala Slobodna zona pokazaće kako su se tokom 15 godina razvijali centralizovani i decentralizovani oblici rada ovog festivala.

Program Cinema plural, kojim će 19. 02. 2020. u pozorištu Theaterdiscounter početi Berlinska nedelja kritike, nije ograničen jednom temom. Organizatori su se ove godine opredelili za “osluškivanje“: kakve su nade današnjih filmskih stvaralaca, teoretičara, kritičara i sinefila, kao i šta će menjati, šta zahtevati. Ovaj prateći program Berlinala pokazuje pluralnost i dinamiku savremene filmske kulture, koja je polifona i raznorodna koliko i njeni učesnici. Reditelj Franz Muller, jedan od izdavača filmskog časopisa Revolver zalaže se za otvorenost nemačkog bioskopa prema “drugačijim iskustvima“. Filmski kolektiv Altyazi iz Turske poziva na diskusiju protiv (samo) cenzure, a Girish Shambu približava stavove levičarske sinefilije. U razgovoru o “bioskopima čije granice iščezavaju“ svoja mišljenja razmeniće Aleksandra Milovanović, Branka Pavlović i Oliver Bassemir (video umetnik), dok će o samoorganizovnom rada bioskopa govoriti Evi Stamou (video umetnica) i Marianna Kaplatzi (kustos filma) predstavljajući  kolektiv Balkan Can Kino iz Atine.

Aleksandra Milovanović je vanredna profesorka na Katedri za teoriju i istoriju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Objavila je knjigu „Ka novim medijima: Transmedijalni narativi između filma i televizije” (2019) i radove „Re:medijacija i re:generacija: #Samokažem prva Balkanska web serija” (2019), „Balkanski film na raskršću: Evropeizacija vs. regionalizacija” (2018). Paralelno montirala je nagrađene dokumentarne filmove, serije i instalacije: “Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia“, MoMa, New York, 2018–2019; „Druga strana svega” (Mila Turajlić, 2017, IDFA Winner), „Cinema Komunisto” (Mila Turajlić, 2011, Gold Hugo award winner), „Vukovar, poslednji rez” (Janko Baljak, 2006, Sarajevo Film Festival – Human Rights Award winner). Članica je NECS i DokSrbije – Udruženja dokumentarista Srbije.

Branka Pavlović je montažerka, video umetnica i edukator. Diplomirala je filmsku i televizijsku montažu na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i MA Kunst im Kontext na Univerzitetu umetnosti u Berlinu (UdK, Berlin). Od 1996. godine radi profesionalno kao montažerka, dokumentarnih i igranih filmova i vodi radionice u oblasti videa, medija i dokumentarnog filma (Slobodna Zona Jr. 2007-2012). Od 2008. radi kao montažerka, snimateljka i docentkinja u Centru za digitalne sisteme na Slobodnom univerzitetu u Berlinu (CeDiS, Freie Universität Berlin) na projektima koji se bave upotrebom medija u nastavi i kulturom sećanja (Visual History Archive; 1914-1918 Online Encyclopedia of the WW1; Learning with Interviews: Forced Labour 1939-1945). Od 2009. godine radi kao ko-selektorka i umetnička direktorka festivala angažovanog filma Slobodna Zona