Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije donelo je rešenje o dodeli sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata u kinematografiji za 2022. godinu u kategoriji Sufinansiranje žanrovski određenih dugometražnih igranih filmova sa komercijalnim potencijalom (komercijalni repertoarski film).

Konkurs za Sufinansiranje žanrovski određenih dugometražnih igranih filmova sa komercijalnim potencijalom (komercijalni repertoarski film) raspisao je Filmski centar Srbije, a Komisija Filmskog centra Srbije odlučivala je u sastavu: Bogdan Petković (predsednik), Tanja Bošković, Ognjen Janković, Goran Radovanović i Dušan Jovović. Nakon debate i usaglašavanja stavova, većinom glasova je odlučeno da se podrže sledeći projekti:

ŠOUTAJM: USPON I PAD LAKIJA I SARE POPOVIĆ
Scenario: Milica Živanović
Režija: Dušan Joksimović
Produkcija: Sense Production

Iz obrazloženja komisije: Ovaj predložak za film, kroz žanr dečije/porodične komedije, nedvosmisleno i direktno komunicira sa tinejdžerima koji odrastaju u današnjem svetu. Ova priča mladom gledaocu nudi da sam otkrije istinske vrednosti, kao i da ukaže na surovost komunikacije i pravila današnjeg virtuelnog sveta u kome uglavnom žive svi, kako deca tako i njihovi roditelji… Komisija smatra da postoji realna potreba za ovakvim filmom na našem tržištu, te ako uzmemo u obzir sve gore navedeno “Šoutajm: Uspon i pad Lakija i Sare Popović” ima veliku šansu da ostvari svoj pun komercijalni potencijal… Sense produkcija, koja za sobom već ima komercijalno uspešan dečiji projekat “Leto kad sam naučila da letim”, predlaže realan finansijski plan zasnovan na saradnji sa dugogodišnjim ostvarenim partnerima u realnim vremenskim okvirima.

PRVI KRUG U BEOGRADU
Scenario: Nebojša Radosavljević
Režija: Nebojša Radosavljević
Produkcija: Centar film
Iz obrazloženja Komisije: Iako nastavci kultnih filmova iz nekog prošlog vremena mogu biti klizav teren, ovaj projekat ima potencijal ne samo da privuče publiku koja je volela “Poslednji krug u Monci”, već i da zainteresuje generacije koje ne pamte Beograd iz tog perioda… Plan distribucije i marketinga je jasan i deluje realno. Muzika, scenografija, kostim i fotografija koji predstavljaju omaž domaćim filmovima iz 70-tih i 80-tih godina, mogu privući publiku mnogih generacija. S obzirom na univerzalnu temu, komisija smatra da film poseduje komercijalni potencijal festivalske i bioskopske produkcije ne samo u Srbiji već i u čitavom regionu. Komisija je konstatovala da je budžet filma “Prvi krug u Beogradu” postavljen precizno i realno i da je urađen u skladu sa trenutnim produkcionim standardima. Finansijski plan je postavljen na realnim osnovama i uklapa se u okvir budžetskih sredstava kojima za ovaj konkurs raspolaže FCS.

Kompletan tekst rešenja pročitajte ovde.

Đ. Bajić