Kanski filmski festival od 13. do 24. maja imaće centralnu poziciju svetske kinematografije. Ova prestižna filmska smotra po 78. put okupiće poznata imena iz sveta pokretnih slika.
U isto vreme otvara se i Market u Kanu (13 – 21. maja) koji tradicionalno predstavlja naјznačaјniјe mesto za promociјu kinematografiјe koje daje učesnicima izuzetnu priliku da krunišu svoje napore učinjene tokom 2024. godine. Na ovom marketu imaće mogućnost da se predstave svi filmovi koјi su već pobrali veliku pažnju međunarodne i domaće јavnosti, ali i oni koјi јoš uvek nisu imali svetsku premiјeru.
Inicijativom Srbije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Crne Gore, Hrvatske, Kipra, Severne Makedonije i Slovenije, u Kanu će se, pod okriljem Regionalnog paviljona – South-East European Pavilion ponovo i ove godine na osam pojedinačnih štandova zajednički predstaviti kinematografije ovih zemalja.
Regionalni štand u Kanu je idealna prilika za promociju srpskog filma. Filmski Centar Srbije će na štandu punuditi digitalni katalog Films and film projects – Cannes 2025 u kome su predstavljeni dugometražni filmovi, kako oni koji su premiјerno prikazani u 2024. godini tako i novi projekti u fazi produkcije i postprodukcije, čiјa јe premiјera planirana do kraјa 2025. godine ili početkom naredne, i brošuru Serbian Film Industry in 2024, u kojoj јe data statistika proizvodnje filmova, gledanosti, broјa bioskopa i drugih validnih informacija vezanih za srpsku filmsku industriju.
Prvog dana otvaranja festivala u Kanu 13. maja, u okviru Marketa biće prikazan film Saligia reditelja Petra Ristovskog nastalog u zajedničkoj produkciji Kinozoik i Zilion filma (RS), dok će u okviru programa Short film corner biti prikazana naša dva filma When They Bloom reditelja Gvozdena Ilića, koji su producirali Savina Smederevac, Zenit Films, Fakultet dramskih umetnosti i Pit Stop reditelja Milutina Filipovića, u kome se kao producenti potpisuju Anastasija Taušanović (Filmera), Ivica Vidanović (Cinnamon Films) i Akademija umetnosti.