Materijal prikupljan tokom pet godina trajanja projekta „Usmena istorija stradanja civila u NDH – Zaveštanje“ koji je producentska kuća Terirem produkcija, čiji su vlasnici i pokretači projekta, koristila za dugometražni dokumentarni film istog naziva – „Zaveštanje“, naći se uskoro u kolekciji Arhiva audio-vizuelne istorije Karlovog univerziteta u Pragu (Malach Centre for Visual History).

Radi se o arhivu koji audio-vizuelne materijale nudi isključivo akademskim istraživačima i u kojem se već nalazi arhivska građa Šoa fonadacije (USC Shoa Fondation), Jejlov Fortunof arhiv (Fortunoff Video Archive for Holocaust Testimonies) i druge manje kolekcije koje su većinom vezane za Holokaust.

Oko 450 sati materijala koje je reditelj Ivan Jović sa svojim saradnicima snimao na teritoriji Srbije i Bosne i Hercegovine postaće deo digitalne arhive sa izabranim komputativno lingvističkim funkcijama koje omogućavaju efektivno pretraživanje u kolekciji materijala.

Film „Zaveštanje“ nacionalnu premijeru imao je na Slobodnoj Zoni krajem 2016. a međunarodnu u junu 2017. na Moskovskom filmskom festivalu. Prikazivan je u zemljama regiona, Austriji, Švedskoj, Izraelu, Australiji. U pitanju je filmski spomenik sastavlјen isklјučivo od snimlјenih svedočenja preživelih, sa jedinstvenim pristupom istoriji kolektivnog stradanja i istorijskom zlu – bez arhivskih snimaka, naratora, istoričara koji tumače dešavanja. U filmu 55 svedoka iznosi svoje lično svedočenje, rekonstruišući na taj način istorijski tok opisanih događaja.Nastanak i tog ostvarenja je podržao Filmski centar Srbije.

Terirem produkcija, u saradnji sa poznatim dokumentaristom Borisom Mitićem i njegovom producentskom kućom Anti-Apsurd iz Zagreba, radi na razvoju nastavka projekta, tačnije drugom delu dokumentarne trilogije. Radni naslov projekta je Zaveštanje: Slike i  u njemu reditelj Ivan Jović priču gradi kroz fotografije i dokumenta iz ličnih arhiva svedoka, sa idejom da suoči fotografije malih istorija sa fotografijama velike istorije i pokaže da je potrebno da poznajemo i jedne i druge kako bismo shvatili sveukupnost događaja.