Pristigla je i prva kritika novog filma Srdana Golubovića. Njegov film Otac je ovih dana deo Panorame, zvaničnog programa ovogodišnjeg Berlinskog filmskog festivala, a kritiku autora Alana Hantera objavilo je cenjeno filmsko i esnafsko glasilo, The Screen Daily.

U tom svom prikazu Hanter ističe da „očeva epska misija da ponovo izbori starateljstvo nad decom predstavlja osnovu nažne i suptilno iznijansirane drame u filmu Otac.“ On potom dodaje da „najnoviji dugometražni igrani film Srdana Golubovića kombinuje društveni realizam filmova koji slamaju srce, što srećemo u filmovima braće Darden, sa pričom o običnom čoveku znanom iz filmova Frenka Kapre.“ A potom ističe da bi „i festivali i publika trebalo da Golubovićevo prijemčljivo i emotivno pripovedanje dočekaju širom otvorenih ruku, a utisak je tim snažniji budući da je reč o priči nadahnutoj istinitim događajima.“

Hanter pojašnjava da „Golubović koristi koristi ovu priču kako bi stvorio film u slavu svakodnevnih dela pojedinca. Tokom filma, lične patnje takođe posluže i da se autor osvrne i na šira društvena pitanja u Srbiji, opterećenom siromaštvom i korupcijom.“

U prikazu je naglašeno i da se „film se brzo oslobađa ograničenja društvenog realima i preobražava se u film puta (road movie)“, kao i da je „, sentimentalnost zaobiđena čitavim tokom filma, a posebno u impresivnoj glumačkoj kreaciji Gorana Bogdan. Tu je gotovo opipljiva upečatljivost u njegovoj krajnjoj iscpljenosti i turobnoj odlučnosti. Gledaoci veruju da je tu reč o razumnom čoveku koga čist instikt navodi da uradi tu jednu stvar za koju veruje da će decu vratiti u njegovo naručje, gde im je i pravo mesto.“

Kritiku u celini možete pročitati ovde: https://www.screendaily.com/reviews/father-berlin-review/5147268.article
Detaljno o filmu u ovom našem tekstu: http://www.fcs.rs/37547/
Foto: Maja Medić
Zoran Janković

