Debitantski dugometražni igrani film Ognjena Glavonića, „Teret“, ovih dana se našao na samom vrhu godišnjih lista najboljih filmskih ostvarenja u 2019. po izboru dvojice najeminentnijih i najistrajnijih filmskih kritičara u Hrvatskoj, Jurice Pavičića i Nenada Polimca.

Jurica Pavičić je ovaj srpski film stavio na prvo mesto liste podnaslovljene Hrvatska i region, a tom je prilikom istakao sledeće: „Film Teret Ognjena Glavonića nije samo najbolji srpski i najbolji hrvatski film ove godine. To je film kakav obe kinematografije nisu proizvele već neko vreme. Uz dlaku političkim trendovima u obe zemlje, Glavonić je snimio film o krivici vlastite zajednice i ćutljivom saučesništvu vlastitih sugrađana. Taj sugrađanin je u ovom slučaju vozač kamiona (Lučev) koji odrađuje gažu za srpsko ministarstvo odbrane. Tokom filma se ispostavi da u hladnjači prevozi leševe ubijenih Albanaca. Glavonić kroz film provlači motive partizanskih spomenika i memorabilija, sugerirajući poentu: očevi su stradavali u masovnim jamama, a njihovi sinovi sada druge ukopavaju u iste takve jame.“

Pavle Čemerikić u filmu Teret.

Takođe u Jutarnjem listu u istoj potkategoriji kritičar Nenad Polimac proglasio je Teret najboljim filmom u godini za nama uz ovo pojašnjenje: „Zaista je neobično da redtelj poželi da napravi igrani film o provokativnoj temi, to mu ne uspe pa se odluči za dokumentarac, koji ispadne izvrstan, no naposletku ipak realizuje prvobitni plan, a i taj mu se kreativno posreći. To je slučaj sa srpskim filmašem Ognjenom Glavonićem, koji je najprije snimio nagrađivani dokumentarac Dubina dva – tako se naime zvala operacija prevoza hladnjačom leševa ubijenih Albanaca s Kosova do Batajnice kraj Beograda – uznemirujući i neugodan, da bi posle napravio ovaj film puta, međunarodnu koprodukciju, u kojoj je Hrvatska manjinski partner. Leon Lučev doslovno je gotovo u svakom kadru, kao zlosrećni vozač hladnjače kojem se stalno čini da iz nje čuje nekakvu lupu, ali biće da se to javlja njegova savest.“

Teret

Zoran Janković