kojom su odredbe čl. 19. tač. 3 i tač. 4., Zakona o kinematografiji proglašene neustavnim 3. aprila 2014. godine.

 

O B A V E Š T E Nj E

Generalni sekretarijat Vlade Republike Srbije u prilogu dopisa 05 Broj. 010-8440/2013 od 4. oktobra 2013. godine dostavio je Ministarstvu kulture i informisanja Zahtev za dostavu odgovora povodom pokrenute inicijative za ocenjivanje ustavnosti odredaba člana 19. tač. 3) i 4) i člana 20. Zakona o kinematografiji („Službeni glasnik RS“, br. 99/2011 i 2/2012-ispravka), koji je Narodnoj skupštini dostavio Ustavni sud Republike Srbije, a Narodna skupština dostavila Vladi aktom 03 Broj: 011-3698/13 od 2. oktobra 2013. godine. Navedeni zahtev je dostavljen radi pripreme Predloga mišljenja Vlade.

U skladu sa Poslovnikom Vlade (član 72) nadležno ministarstvo odnosno Ministarstvo kulture i informisanja, je u saradnji sa Republičkim sekretarijatom za zakonodavstvo pripremilo konačan tekst Predlog mišljenja Vlade na zahtev za dostavu odgovora povodom pokrenutih inicijativa Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM) za ocenu ustavnosti člana 19. stav 1. tačke 3) i 4) Zakona o kinematografiji i Republičke asocijacije za elektronske komunikacije (RATEL), za ocenu ustavnosti člana 19. stav 1 tačka 4) i člana 20. Zakona o kinematografiji.

Na sednici Ustavnog suda od 3. aprila 2014. godine, utvrđeno je da gore pomenute odredbe Zakona o kinematografiji nisu u saglasnosti sa Ustavom Republike Srbije.

Komentar Filmskog centra Srbije:

ŠTA SLAVI ANEM?

– “Treću važnu pobedu pred Ustavnim sudom u poslednjih šest meseci”!

– Nad kim? Nad srpskom kinematografijom!

– Zašto? Zato što je poništenim odredbama Zakona o kinematografiji “… narušen sistem finansiranja, kao ključni element nezavisnosti regulatornih tela za radio difuziju i elektronske komunikacije.”!

– Na šta se poziva ANEM? Izmedju ostalog “… na  važeći medjunarodni standard ljudskih i manjinskih prava u oblasti zaštite slobode izražavanja…”!?

– Sa kojim ciljem? “… jačanja nezavisnosti nezavisnih regulatornih tela i povlačenja države iz medijskog vlasništva, kao preduslova za unapredjenje položaja privatnih medija u zemlji, a posebno i manjinskih privatnih medija, i unapredjenje zakonodavnog okvira na način koji će stimulisati medijski pluralizam i medijske slobode.”

Svaki komentar medija u Srbiji danas, je izlišan! Nikad gore! Zašto? Verovatno zbog 115.467.981, 62 din od RATEL-a i 54.332.104,72 din od RRA , koje je dobila kinematografija u 2013. godini, po obračunu iz 2012. godine, od dela viška prihoda oba ova regulatorna tela (prihodi RATELA u prilogu).

Šta osteje kinematografiji? Da čeka novi Zakon o audiovizuelnim delatnostima, u kome će se možda naći rešenje za njeno dodatno finansiranje, pored budžeta, koji je najmanji u regionu! Nažalost, kinematografija nema ni jedno regulatorno telo, zlatnu koku, koje bi moglo da poboljša njeno finansijsko stanje, a time i opstanak!

“Pobeda” ANEMA, da RATEL i RRA ne izdvajaju sredstva za kinematografiju, po standardima Evropske unije koštaće Javni servis i privatne emitere mnogo više nego što je bilo njihovo jednokratno izdvajanje! Da to ne bude Pirova pobeda?!

Pouka o pravnom leku: predavanje Katriela Šorija, direktora Izraelskog filmskog fonda http://fcs.rs/app/predavanje.pdf

Korisni prilozi:

Rešenje Ustavnog suda 31.12.2013.

ANEM-ov dopis skupštini

Statut RATEL-a

RATEL bilans stanja i balans uspeha 2013.

Linkovi ANEM-a:

ANEM: ZAHTEV PARLAMENTU DA NE USVOJI PREDLOG ZAKONA O KINEMATOGRAFIJI

ANEM O PREDLOGU ZAKONA O KINEMATOGRAFIJI

ANEMOVA INICIJATIVA ZA OCENU USTAVNOSTI ODREDABA ZAKONA O KINEMATOGRAFIJI

POSTUPAK ZA OCENU USTAVNOSTI POJEDINIH ODREDABA ZAKONA O KINEMATOGRAFIJI

ODLUKA USTAVNOG SUDA O NEUSTAVNOSTI SPORNIH ODREDABA ZAKONA O KINEMATOGRAFIJI

ANEM POZDRAVLJA PROGLAŠENJE SPORNIH ODREDABA ZAKONA O KINEMATOGRAFIJI NEUSTAVNIM

Struktura ANEM-a