Delegacija srpskih producentskih kuća, uz podršku USAID-ovog Projekta za razvoj konkurentnosti Srbije i SIEPA-e, će od 16. do 18. aprila po prvi put učestvovati na sajmu filmskih lokacija u Santa Moniki, pored 420 izlagača iz 35 zemalja kako bi promovisali Srbiju kao destinaciju za strane filmske produkcije.

Internet sajt “Film in Serbia” (www.filminserbia.com) je rezultat saradnje filmske industrije koji pruža potrebne informacije o uslugama, infrastrukturi, kompanijama i lokacijama koje su na raspolaganju inostranim filmskim projektima. Ovu inicijativu podržavaju poznati Srbi u Holivudu, kao što su princeza i glumica Katarina Oksenberg i Dan Tana. Srpska delegacija će održati prijem za predstavnike filmske industrije u popularnom restoranu Dan Tane u Santa Monici. Na listi gostiju su predstavnici Universal, Warner Bros, Walt Disney Company, Miramax, Paramount, MTV, HBO, NBC studija, kao i poznati srpski glumci i predstavnici filmske industrije koji žive i rade u Holivudu.

Srpsku delegaciju čine produkcijske kuće: Work in Progress, Gargantua Films, Dream Company, Red Production, Cyber Entertainment, jedina srpska filmska laboratorija Cinelabs Belgrade, post produkcijska laboratorija Cinebox i studiji za vizuelne efekte Crater i Digitalkraft.

“Inostrane filmske produkcije mogu značajno da utiču na ekonomski razvoj zemlje”, istakao je savetnik na projektu, Martin Kaf, koji dodaje: ”Korist od filmske industrije je takva da troškovi filmske produkcije nisu ograničeni na jednu oblast ekonomije, već donose dobit većem broju privrednih grana. Prosečna produkcija igranog filma koji se snima u Srbiji će dnevno potrošiti oko 100 000 dolara. Prosečna produkcija televizijskih reklama će potrošiti i više, čak i snimanje najkraćeg kadra može doneti 50000 dolara nedeljno lokalnoj ekonomiji”.

Srbija kao potencijalna destinacija za snimanje filmova ima brojne prednosti kao što su talentovani profesionalci, značajne uštede u troškovima snimanja i lokacije koje još uvek nisu dovoljno poznate u Holivudu.