Večeras, u nedelju, 12. maja, u Velikoj sali zagrebačkog Kina Europa biće prikazan srpski dugometražni dokumentarni film „Okupirani bioskop“ autorke Senke Domanović. Projekcija će početi u 21 čas, dok je na repertoaru tamošlje sale Mueller još jedan srpski film – „Teret“ Ognjena Glavonića, sa projekcijom koja će krenuti u 21:15.

Početkom ovog proleća Okupirani bioskop je poneo nagradu za najbolji dugometražni dokumentarni film na ovogodišnjem Martovskom festivalu u Beogradu. I Filmski centar Srbije je podržao nastanak ovog zapaženog i hvaljenog dokumentarca.

Film se bavi sveobuhvatnim društvenim fenomenom okupacije prestoničkog bioskopa „Zvezda“.  Film prati mlade aktiviste i događaje tokom okupacije, od 2014. godine, pa na dalje. U filmu se pojavljuju/učestvuju: Mina Đukić, Luka Bursać, Kosta Ristić, Hana Selimović, Ivan Velisavljević, Dobrica Veselinović, Iva Čukić, Milanka Beba Janošević, Ivan Zlatić, Radomir Lazović, Nebojša Radošević, Srđan Keča, Marko Aksentijević i drugi.

Reč je o srpsko-hrvatskoj koprodukciji, a Okupirani bioskop je, osim Filmskog centra Srbije, podržao i Hrvatski audioviuzalni centar. Producenti su This and That Films i Nukleus Films, odnosno, Snežana Penev i Siniša Jurić. Direktor fotografije je Siniša Dugonjić,  koji je ujedno bio i snimatelj zvuka. Za dizajn i miks zvuka bio je zadužen Ivan Zelić. Film je montirala Mina Nenadović, dok je autor muzike Hrvoje Nikšić. Film traje 87 minuta.

U intervjuu za  portal Filmskog centra Srbije, Senka Domanović je u martu 2016. objasnila teškoće u vezi sa pronalaženjem balansa između aktivizma i filmskog jezika: „To je najteži deo koji nosi najviše rizika u smislu odgovornosti. Sa jedne strane si odgovoran kao učesnik, sa druge kao autor filma. U domenu jezika oslonila sam se na cinema verite postupak, personizovali smo oko kamere, u domenu lične odgovornosti oslonila sam se na zdrav razum i intuiciju. U tom trenutku je bilo suludo juriti neku posebnu estetiku, svaki dan je bio bremenit događanjima, intenzitetom, to je trebalo osloboditi, taj haos. Moram da priznam da me je rad na ovom filmu oslobodio i sopstvene potrebe da kontrolišem stvari na način na koji to činiš u igranom filmu. Sadržaj je bio poput bujice u kojoj se koprcaš, koju pokušavaš da savladaš kako bi održao kurs. Slično kao i u životu“.

Senka Domanović

Naš razgovor sa Senkom Domanović o Okupiranom bioskopu u celini možete pročitati ovdehttp://www.fcs.rs/intervju-senka-domanovic-rediteljka/

Zoran Janković