U ponedeljak, 18. decembar 2017. godine, s početkom u 17 časova biće održan još jedan dan garažnog filma u Domu omladine Beograda. Ovog puta tema je meta film, a program će se odvijati u Klubu Doma omladine Beograda.

Ulaz je slobodan.

Program:

17:00

Projekcija filma: Veze (Connections)
Režija i scenario: Jelena Marković
Kamera: Zoran Petrović
Produkcija: Ohne Gepaeck Filmproduktion; ARTE/ZDF, 2003.

Deset godina posle mature, rediteljka Jelena želi da konačno snimi film i diplomira. Pod ekonomskim pritiskom tranzicije u kojoj se masovno ostaje bez posla i po nagovoru svoje mame, Jelena pristane da, kao i svi, pokuša da dođe do posla preko ličnih i porodičnih veza. „Sve te sitne i krupne veze prepliću se u jednu mrežu koja od ove male zemlje čini jednu veliku porodicu“.

Rediteljka Jelena Marković.

19:00

Razgovor: Meta fillm

Meta filmovi su filmovi koji govore o filmovima – o procesu pripreme i snimanja filma ili korišćenje već gotovih filmova različitog porekla (kućni filmovi, televizijski snimci, arhivski i eksperimentalni filmovi). Najveći broj ostvarenja garažnog filma pravljenog u Srbiji pripada meta filmu.

Učestvuju: Saša Radojević, Milutin Petrović, Jelena Marković

Saša Radojević, reditelj

21:00

Projekcija filma: Ljubavni slučaj

Režija: Preditor (Danijela Ćeranić, Gorana Cvetković, Jelena Antonić, Zorica Svetlićić, Đorđe Cvijanović, Sava Reljin, Aleksa Borković, Petar Mitrović i Mile Krsmanović)

Uloge: Ljuma Penov, Albin Salihović, Ana Todorović, Anđelko Beroš, Marina Bukvički, Milan Uzelac, Aleksandar Meda Jovanović, Anđelko Beroš

Prvi srpski rimejk, savremena verzija filma Dušana Makavejeva Ljubavni slučaj, ili tragedija službenice PTT-a. Ljubavni slučaj na provokativan način tretira aktuelne teme, kao što su pitanje izbeglica, homoseksualnosti ili rušenja u Savamali. U tom smislu sledi duh originala, koji je takođe provocirao pre pola veka.

Milutin Petrović i Ljuma Penov na snimanju Ljubavnog slučaja

Garažni film je, kako stoji u proglasu ovog pokreta, filmski srodnik garažnog roka. Garažni film se zasniva na snimanju sa malom ekipom, malim budžetom, ali sa neograničenom autorskom slobodom. Garažni film pokazuje respekt prema klasičnoj i avangardnoj filmskoj umetnosti, ali istovremeno konstantno preispituje rad filmskih velikana. Garažni film je esencija filma.

Zoran Janković