Prošle je sedmice otpočelo snimanje dugometražnog igranog filma ,,Usekovanje“ u režiji Siniše Cvetića i po scenariju Davida Jakovljevića, u produkciji beogradske kuće Košutnjak Film. Reč je o Cvetićevom prvencu na planu celovečernjeg filma. Projekat i ovog filma je podržao Filmski centar Srbije (FCS).

Debitantski film Siniše Cvetića „Usekovanje” predstavlja portret jedne porodice i njene crne ovce i najmlađeg člana – Jovana.  Sve ih pratimo u jednom danu, u jednom stanu, za vreme slave Usekovanje glave Svetog Jovana Krstitelja, gde roditelji kriju od Jovana i gostiju da se razvode, a Jovan krije od njih da se drogira i nada se da će ga vanzemaljci izbaviti iz beznadežnog i besmislenog postojanja na zemlji. Postepenim zahuktavanjem, kroz slavsku atmosferu i alkohol, kao i pojavu nenajavljenog gosta, dolazi do otkrivanja tih, ali i drugih porodičnih tajni i sukoba.

Uloge tumače: Pavle Mensur, Bojan Žirović, Aleksandra Balmazović, Aleksandra Pleskonjić Ilić, Momčilo Pićurić, Marko Grabež, Dubravka Kovjanić, Milica Janevski, Anita Ognjanović, Jovana Gavrilović, Zlatan Vidović, Aleksandar Đurica.

Aleksandra Balmazović i Aleksandra Pleskonjić Ilić

Film režira Siniša Cvetić, scenarista je David Jakovljević. Direktor fotografije  je Marko Milovanović, kostimografkinja je Snežana Karl, a scenograf  Bojan Jovanović. Kompozitor je Luka Broćić. Producent  filma je Zoran Janković, a umetnički direktor filma Slobodan Terzić, dok je direktor filma Višnja Nikitin.

Snimanje se odvija u Košutnjak filmu, u studiju, a pojedine scene koje zahtevaju snimanje u eksterijeru snimaju se u naselju  beogradskom naselju Medaković 3.

Filmski centar Srbije (FCS) je u junu prošle godine podržao projekat ovog filma na Konkursu za Sufinansiranje proizvodnje domaćih dugometražnih debitantskih igranih filmova. Tom prilikom, u obrazloženju odluke komisije istaknuto je sledeće: „Projekat Usekovanje po scenariju Davida Jakovljevića i u režiji Siniše Cvetića je drama o odrastanju smeštena u jedan prostor, u toku jednog dana, za vreme slave. Priča prati Jovana, mlađeg sina domaćinske porodice, koji na dan slave pre dolaska gostiju slučajno saznaje da mu se roditelji razvode, a onda postepeno otkriva da je on jedini od koga se ta informacija krije. Izneveren i besan Jovan kreće u razotkrivanje drugih porodičnih tajni i suočavanja svih članova porodice sa njihovim grehovima i zanemarenim odgovornostima, pritom ne štedeći ni sebe. Кomisija želi da naglasi da se ovaj scenario odmah istakao živim dijalozima kroz koje otkrivamo odnose među likovima, njihov karakter, namere i želje. Na taj način, autori su nas uvukli u atmosferu filma odnosno slave na kojoj se naši likovi nalaze, dok su istovremeno stavili akcenat na površnost sa kojom tretiraju teme o kojima razgovaraju kako bismo onda došli do glavne teme filma, a to su tajne odnosno manipulacije istinom. Polazeći od događaja u jednoj porodici autori su uspeli da nam sa uspehom predstave paletu današnjeg srpskog društva datu kroz post-moderni ideološki kontekst, te da nam vrlo verodostojno prikažu način na koji se u njemu raspravlja o važnim temama poput klimatskih promena, muško-ženskih odnosa, budućnosti mladih i drugih, zapravo o onim temama za koje danas ne postoji jednoobrazna interpretacija, već su podložne subjektivnoj relativizaciji likova. Sa druge strane, upravo taj isti princip relativizacije autori vešto primenjuju i na odnose među samim likovima, njihovu zajedničku istoriju i postupke u toku radnje filma. Siniša Cvetić je mladi reditelj koji je do sada režirao nekoliko odličnih kratkih filmova.“

Reditelj Siniša Cvetić

Zoran Janković