Drugi segment programa First Films First završen je 14. septembra na Međunarodnom festivalu kamere „Braća Manaki“ u Bitolju, u Makedoniji. Ovaj, najstariji festival na svetu posvećen snimateljima pravo je mesto da se razgovara o vizuelnom stilu projekata učesnika. Scenograf poljskog porekla i dobitnik Oskara, Alan Starski (Šindlerova listaPijanista) i legenda avangardnog filma, makedonsko-slovenački snimatelj i reditelj, Karpo Godina (direktor fotografije na filmovima Rani Radovi i Okupacija u 26 slika, i reditelj Splava meduze i Crvenog bugija) ovogodišnji su tutori u Bitolju, i oni pomažu učesnicima da nauče i primene delikatnu umetnost zajedničkog rada reditelja, scenografa i snimatelja u osmišljavanju budućeg filma. Osim toga, Gabrijela Brunenmejer, u svojstvu tutora, nastaviće sa učesnicima rad na razvoju scenarija koji je započeto u okviru prvog segmenta, održanog u okviru Međunarodnog filmskog festivala u Transilvaniji u junu mesecu ove godine.

Alan Starski i Ognjen Isailović.
Alan Starski i Ognjen Isailović.

Osim svakodnevnih radionica, osmoro˙učesnika, među kojima je i naš Ognjen Isailović, bilo je u prilici i da pohađa masterklas Oskarom nagrađenog direktora fotografije Džona Sila (Engleski pacijentPobesneli Maks: Autoput besa) i Fedona Papamajkla (NebraskaHod po ivici), direktora fotografije nominovanog za Oskara.

Džon Sil drži predavanje.
Džon Sil drži predavanje.

First Films First, program Gete Instituta, inovativan je i intenzivan profesionalni program za obuku, čiji je cilj podrška mladim filmskim rediteljima iz jugoistočne Evrope da  razviju svoje prve dugometražne igrane filmove. Sledeća dva segmenta, koja će biti usredsređena na istraživanje različitih rediteljskih pristupa i predstavljanje i „pakovanje“ projekata, održaće se u okviru Festivala autorskog filma u Beogradu u decembru ove, odnosno, tokom  Filmskog festival u Sofiji u martu naredne godine.