Kao što smo već pisali, film „Lost Country“ u režiji Vladimira Perišića, imao je izuzetan prijem na 76. Filmskom festivalu u Kanu, kako kod publike, tako i kod kritike. Jasna Đuričić je pobrala brojne simpatije, a njena uloga, kako ocenjuju ozbiljna filmaska „pera“ je jedna od najbolje napisanih i odigranih ženskih rola na ovogodišnjem festivalu. Takođe, mladi srpski glumac Jovan Ginić je ovenčan prestižnom nagradom „Zvezda u usponu“. Svoje impresije, tim povodom saopštio nam je Gordan Matić, direktor Filmskog centra Srbije, koji je boravio proteklih dana u Kanu.

„Film je naišao na zaista emotivan prijem kod ljudi koji znaju šta je bilo u Jugoslaviji i Srbiji tokom devedesetih godina prošlog veka, ali i kod onih, što je veoma zanimljivo, koji nemaju predznanje o istorijskim događajima na prostoru Jugositočne Evrope u tom periodu. O Perišićevom filmu se u Kanu zaista puno pričalo, i očigledno je da je pred njim veoma uspešan festivalski život širom sveta, i to je ono na šta treba da budemo ponosni“, istakao je Matić.

Ovaj optimističan stav, potkrepljuje i činjenica da je prava za međunarodnu prodaju filma pribavio Memento International. Francuki distributer je Rezo Films, a srpski je MCF – MegaCom Film.

Takođe, vest da je mladi srpski glumac Jovan Ginić na festivalu osvojio nagradu „Zvezda u usponu“ za najboljeg mladog glumca, preneli su svi eminentni svetski mediji koji prate film, a među njima VarajetiDedlajnSkrin dejli i Sineuropa.

Matić tim povodom ističe da su „Svi istakli odličnu glumu mladog Jovana Ginića, kao naravno i ostatka glumačkog ansambla koji je bio dobro vođen od strane reditelja“. „U Kanu obično ’svako čudo traje dva sata’, a o Vladinom filmu se pričalo mnogo duže. Jasna Đuričić je  takođe pobrala brojne simpatije. Njena uloga je vrlo upečatljiva i maestralno odigrana  – bar tako kažu kolege iz Italije i Francuske koji su pogledali film. Puno toga lepog o filmu napisali su francuski kritičari i objavile francuske novine odmah posle projekcije, baš kao i američka filmska glasila Holivud riporter i Varajeti“, podvukao je on.

Kada je reč o kritikama izdvojili bismo mišljenje Vendi Ajde iz Skrin dejlija , koja je u svom osvrtu na film istakla: „Ovaj impresivan, iznijansiran film funkcioniše kao priča o odrastanju, kao preispitivanje generacijske krivice na Balkanu i nepredvidiv portret političarke od karijere.“

Žan Mišel Frodona u tekstu za Slejt je ocenila da „Lost Country predstavlja kolektivnu energiju specifičnu za tu situaciju, ali i ličnu putanju (ne)odrastanja, kao i pripadanje jednoj sveobuhvatnijoj istoriji Jugoslavije i njene anti-fašistike borbe pod Titovom komandom.“

O filmu su se pohvalno izjasnili čuveni „Kaje di sinema“ i druga filmska glasila, obično u prvi plan ističući emotivnost filma i uloge koje su ostvarili Jovan Ginić i Jasna Đuričić.

„Lost Country“ je nastao u produkciji Srbije i Francuske, uz koprodukcionu podršku Luksemburga i Hrvatske. Film su producirali Omar El Kadi i Nađa Turincev (Easy Riders Films, Francuska), Vladimir Perišić (Trilema, Srbija) i Janja Kralj (KinoElektron, Francuska), u koproducenti su Žana Gajben i Venasan Keno (Red Lion, Luksemburg) i Ankica Jurić Tilić (Kinorama, Hrvatska). U međunarodoj ekipi filma nalaze se direktorke fotografije Sara Blum i Luiz Botkaj, montažeri Marsijal Salomon i Jelena Maksimović, snimatelj zvuka Roman Dimni, mikser zvuka Olivije Goinard… Nastanak filma „Lost Country“ podržali su Filmski centar Srbije, CNC, Arte France Cinema, Luksemburški filmski fond i Hrvatski audiovizuelni centar.