Katriel Šori, direktor Izraelskog filmskog fonda, koji je u Beogradu povodom 38. Festa u čijem su specijalnom programu prikazana četiri najnovija izraelska filma, među kojima i pobednik festivala u Veneciji – „Liban“ Samuela Maoza, na skupu u Filmskom centru Srbije, filmskim autorima i producentima iz Srbije je predstavio model rada izraelske kinematografije.

Trenutno je u fazi izrade Nacrt zakona o kinematografiji. Zakon o kinematografiji predviđa sufinansiranje filmova iz 2 izvora – skoro 50 procenata iz budžeta Srbije i mali deo iz pretplate RTS-a. Shvatili smo da je kod pojedinih odredbi ovog zakona potrebno imati savremeniju verziju, a mislimo i da je njegova najvažnija funkcija rešavanje problema finansiranja i sufinansiranja. S obzirom na uspehe izraelske kinematografije, Vaša iskustva su nam veoma dragocena, i smatramo ovo prilikom da u tom procesu, koristeći vaša iskustva, eventuelno još nečim dopunimo nacrt ovog zakona – kazala je državna sekretarka Nadica Momirov na skupu.

Reditelj Goran Marković, specijalni savetnik ministra kulture, je naglasio da je bio član žirija festivala u Jerusalimu, gde je imao prilike da vidi celokupnu aktuelnu produkciju izrelaskog filma; filmove među kojima je bilo i desetak izuzetnih ostvarenja, što potvrđuju i podaci sa festivala koji govore da je izraelska produkcija trenutno izuzetno značajna u svetu.

Šori je naveo da je 1998. godina bila najniža tačka izraelskog filma, kada je u bioskopima ukupno 0,3% od prodatih ulaznica bilo prodato za dela domaće kinematografije.
''Prvo što smo morali da uradimo je da aktiviramo lobi za zakon o kinematografiji i da stvorimo jasan sistem i mehanizme finansiranja. Sva tela koja danas finansiraju kinematografiju su nezavisne, licencirane NVO. Svaki fond u Izraelu je specifičan – za igrani film, kratki, dokumentarni…Izvori finansiranja: sve privatne TV kuće plaćaju licence za emitovanje programa 3% od bruto godišnjeg dohotka. Vlada zadržava polovinu tog novca , a druga polovina se vraća na finansiranje kinematografije. Drugo pitanje koje je bilo potrebno rešiti je bilo: kako podeliti taj novac, budući da se on odnosi za celukupnu oblast kinematografije, uključujući i festivale i filmski arhiv? Stvoren je Izraelski filmski savet koji čini 25 ljudi – savetodavni bord ministra kulture. Oni savetuju ministra o raspodeli novca, ali tako da 85% ide telima za finansiranje, a 15% – dodatnim funkcijama – arfivu i festivalima. Treći korak je bio restruktuiranje sistema finansiranja. Zaključili smo da taj proces mora biti transparentan, da procedura mora biti jasna. U procesu donošenja odluke krenuli smo od shvatanja da scenarijo jeste jedan važan deo filma, ali nije jedini. Odvojili smo veću sumu za distribuciju i marketing, i pokrenuli kampanju rebrendiranja izraelskog filma. U proceš selekcije smo uključili ljude iz industrije, koji se menjaju periodično. Svako ima pravo da konkuriše tri puta sa istim projektom, tako dobija priliku da različiti selektori čitaju njegov scenario. Ukoliko projekat prođe prvi krug selekcije, organizuju se sastanci sa rediteljem i producentima filma, odnosno pokušava se doći do odgovora kako taj proizvod treba da izgleda. Fond zatim daje ocenu paketa,a konačnu odluku donosi bord fonda. Fond sufinansira film u iznosu od 70 % od konačne cene filma'', rekao je Šori govoreći o iskustvima izraelske kinematografije.
On je dodao i da se dodatna sredstva za finansiranje obezbeđuju tako što su izraelski emiteri po zakonu obavezni da ulažu u izraelsku kinematografiju, a i koprodukcije su važan izvor finansiranja filma. ''Izraelski fond svake godine izdvaja i posebna sredstva za prvi igrani film, kao i sredstva za film čija gruba skica već postoji, za koji se proceni da ima potencijal'', naveo je Šori.

Šori, po zanimanju producent, već 15 godina je aktivan u kreiranju uslova za efikasan rad izraelskih sineasta. Studirao je film na Njujorškom univerzitetu, a 1973. se vratio u Izrael kao rukovodilac produkcije u „Kastel filmu“, u to vreme vodećoj producentskoj kući u zemlji. Godine 1984. osnovao je kompaniju „Belfilms Ltd “ za koju je proizveo preko 200 filmova, uključujući i brojne nagrađene filmove, TV drame i međunarodne koprodukcije. Od 1999. godine je direktor Izrealskog filmskog fonda. Predsednik je Asocijacije izraelskih filmskih i TV producenata, član Nacionalnog komiteta za unapređivanje televizije i filma i predavač na Univerzitetu Tel Aviva – Odsek za Film i televiziju.